اسلامی: در زمینه رادیو‌دارو میان ایران و عربستان همکاری صورت خواهد گرفت

اسلامی: در زمینه رادیو‌دارو میان ایران و عربستان همکاری صورت خواهد گرفت
سه شنبه 1 فروردين 1402 - 16:04

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور گفت: رادیو داروهای مورد استفاده در تشخیص سرطان کاملا ایرانی است و ما هم‌اکنون به 9 کشور این محصولات را صادر می کنیم.

العالم - ایران / سیاسی

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با العالم با اشاره به اینکه دست‌یابی به فناوری‌های نوین و نوظهور، نشانه قدرتمندی یک کشور است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به کشورهای خارجی، علی رغم همه مزاحمت‌ها و تحریم‌ها، به یک ظرفیت بسیار بالایی در علم دست یافته‌ایم. کشورهای خارجی هوافضا را در انحصار خود نگه داشته بودند اما مشاهده می کنیم ایران به قدرتی رسیده که ماهواره‌ می سازد، پرتاب و از اطلاعاتش استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه «ایران در تولید رادیو داروها به توانمندی بالایی رسیده است»، تصریح کرد: با دستگاه پت اسکن، ناحیه مشکوک به سرطان را تشخیص می‌دهیم، رادیو داروهای مورد استفاده در این فرایند کاملا ایرانی است و تلاش ما این است که به وضوح بیشتری در این بخش برسیم؛ همچنین قدرت اثر بخشی این داروها برای تزریق به سلول سرطانی و درمان آن در ایران در حال افزایش است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که محصولات پزشکی هسته‌ای به 9 کشور صادر می شود و تقاضا برای آن در حال افزایش است.

اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: به نظر نمی‌رسد که مشکلی وجود داشته باشد؛ مهم اراده سیاسی برای این کار است که اگر طرف مقابل از رفتار غیرقانونی و ظالمانه دست بردارد می تواند به نتیجه برسیم؛ آنها معتاد به تحریم هستند، هرروز ایران را تحریم می‌کنند و خسته هم نمی شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اولویت ایران را توسعه همکاری‌ها با همسایگان دانست و گفت: اتفاقات خوبی که اکنون برای رفع سوء تفاهم‌ها رخ داده برای پیشرفت کشور سزاوارترین اقدام است، سیاست ایران در توجه به همسایگانش سیاست پابرجایی است.

وی افزود: همان روز اعلام ازسرگیری روابط با عربستان، از ریاض پیام دریافت کردیم که از برقراری مجدد روابط ابراز خرسندی کرده بود، حتما با آنها تعامل و همکاری خواهیم کرد.

اسلامی همچنین وعده داد که در راستای خدمت به مردم عربستان همکای هایی در زمینه رادیو‌دارو میان دو کشور صورت خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها