گفتگو تلفنی وزیر خارجه امارات با امیرعبداللهیان؛ روابط ایران و عربستان به سود منطقه است

گفتگو تلفنی وزیر خارجه امارات با امیرعبداللهیان؛ روابط ایران و عربستان به سود منطقه است
سه شنبه 1 فروردين 1402 - 22:23

وزیر خارجه امارات عربی متحده در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان تحول در روابط عربستان و ایران را مثبت و به سود منطقه خواند و از همتای ایرانی برای سفر به امارات دعوت کرد.

العالم - ایران / سیاسی

در تماس تلفنی سه‌شنبه شب حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات عربی متحده، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به رئیس امارات، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مناسبات دو کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری رو به گسترش است و گفت‌وگوهای سازنده اخیر انجام شده بین مسؤولان امنیتی و اقتصادی دو کشور، نیز زمینه ساز ارتقاء و توسعه بیش از پیش روابط خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین آمادگی ایران را برای برگزاری نشست مشترک تجار و بازرگانان دو کشور اعلام کرد.

امیرعبداللهیان همچنین توافق اخیر بین ایران و عربستان را در مسیر تقویت همکاری و همگرایی بین کشورهای منطقه توصیف و از تقویت روابط بین سوریه و امارات نیز ابراز خرسندی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پایان تداوم و گسترش رایزنی‌ها بین ایران و امارات را برای توسعه مناسبات سازنده دو کشور حائز اهمیت ارزیابی کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، عید نوروز و همزمانی آن با ماه رمضان را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وزیر خارجه امارات همچنین تحول در روابط عربستان و ایران را مثبت و به سود منطقه ارزیابی کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد روابط سوریه و امارات در راستای تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و مصالح کشورهای اسلامی به سطح مطلوب ارتقا یابد.

وزیر خارجه امارات از امیرعبداللهیان برای سفر به امارات دعوت کرد.

پربیننده ترین خبرها