باقری در ارمنستان: ایران شریکی قابل اعتماد در برقراری صلح و امنیت است/ از همه ظرفیت و پتانسیل خود برای حل مسالمت‌آمیز مسائل استفاده خواهیم کرد

باقری در ارمنستان: ایران شریکی قابل اعتماد در برقراری صلح و امنیت است/ از همه ظرفیت و پتانسیل خود برای حل مسالمت‌آمیز مسائل استفاده خواهیم کرد
چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 16:06

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در ایروان ضمن تاکید بر سیاست توسعه روابط با همسایگان، گفت ایران از همه ظرفیت و پتانسیل خود برای حل مسائل منطقه از طریق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز استفاده خواهد کرد.

العالم - ایران / سیاسی

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشستی خبری در ایروان گفت توسعه روابط با همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است و ارمنستان در این سیاست از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش آرمن پرس، باقری گفت: من به دعوت همکارم به عنوان بخشی از رایزنی‌ها در ارمنستان حضور دارم؛ دیروز و امروز با همکار ارمنستانی خود و همچنین وزیر خارجه ارمنستان گفت‌وگوهای سازنده‌ای داشتیم.

وی افزود: موضع ثابت ایران در موضوع برقراری صلح پایدار در منطقه در این گفت‌وگوها مورد تاکید قرار گرفت. و در دیدارهای خود تاکید کردیم که ایران همیشه شریکی قابل اعتماد در برقراری صلح و امنیت است.

به گزارش رسانه ارمنستانی، معاون وزیر خارجه ایران در ادامه تاکید کرد که «کشورهای منطقه خود ضامن صلح و ثبات هستند و حضور نیروهای خارجی نمی‌تواند ثبات و صلح را تضمین کند زیرا این نیروها اهداف دیگری را دنبال می‌کنند».

به نوشته آرمن پرس، او در پاسخ به سوالی درباره «انسداد فعلی کریدور لاچین توسط جمهوری آذربایجان و اشغال اراضی مستقل ارمنستان» و روایت‌های جعلی گفت: فکر می‌کنم رهبران کشورهای منطقه آنقدر عاقل هستند که گفت‌وگو را برای حل مسائل انتخاب کنند. و ایران از همه ظرفیت و پتانسیل خود برای حل مسائل از طریق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز استفاده خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها