گزارش خبرنگار العالم از حضور گسترده مردم در حرم مطهر رضوی هنگام سخنرانی نوروزی رهبر

چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 19:09

جمع کثیری از مردم ایران همزمان با آغاز سال نو و هنگام سخنرانی نوروزی آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در صحن های حرم مطهر رضوی گردهم آمدند.

العالم ـ ایران

خبرنگار شبکه خبری العالم با حضور در حرم مطهر رضوی با شماری از مسئولان ایرانی که هنگام سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب اسلامی در حرم رضوی حضور داشتند، گفتگو کرد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: سخنرانی آغاز سال جدید بسیار فراگیر و نقشه راه سال آینده است.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد ایران گفت: از سال گذشته تلاش کردیم با کنترل نرخ ارز و نیز انجام اقداماتی برای کنترل نقدینگی در داخل کشور، زمینه هایی برای مهار تورم پیدا کنیم.

از لحاظ سیاسی نیز مردم ایران سال گذشته را با ازسرگیری روابط با عربستان به پایان رساندند.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: به رغم اقدامات غرب برای تفرقه افکنی میان مسلمانان، جمهوری اسلامی همواره در تحکیم یکپارچگی با جهان اسلام پیشرو بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خود با تأکید بر اینکه غرب نتوانست ایران را منزوی و به زانو درآورد، تأکید کردند: آمریکا با خشم روزافزون مردم منطقه مواجه است. جبهه دشمن سالها است که با صدای بلند اعلام می‌کند که می‌خواهیم جمهوری اسلامی را به زانو درآوریم و در مقابل، رهبری می‌گوید «غلط می‌کنید»، این تکرار نیست بلکه استقامت و ایستادن پای سخن حق طبق دستور پروردگار است.

ایشان با تأکید بر ادامه حمایت نظام از جبهه مقاومت، ادعای دروغ مشارکت ایران در جنگ اوکراین را رد کردند و گفتند: ما حضور در جنگ اوکراین را قاطعاً و صریحاً رد می‌کنیم و ابداً چنین چیزی صحت ندارد. جنگ اوکراین را آمریکا برای گسترش ناتو به شرق راه انداخت و اکنون نیز در حالی که مردم اوکراین گرفتار و دچار مشکلات هستند، بیشترین سود را از جنگ، آمریکا و کارخانجات اسلحه‌سازی آن می‌برند و به همین علت، مانع کارهای لازم برای خاتمه جنگ می‌شوند.

پربیننده ترین خبرها