کرملین: واکنش منفی آمریکا به طرح میانجی‌گری چین در منازعه اوکراین خصمانه است

کرملین: واکنش منفی آمریکا به طرح میانجی‌گری چین در منازعه اوکراین خصمانه است
چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 18:55

به گفته پسکوف، واکنش خصمانه غرب نسبت به کلیه تحولات مرتبط با روسیه موضوع تازه‌ای نیست.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از آن‌که ایالات متحده اعلام کرد چین را قادر به میانجی‌گری بی‌طرفانه بین مسکو و کی‌یف بر سر منازعه اوکراین نمی‌داند، روسیه این سخنان و کلیت رویکرد غرب به دیدار جدید روسای جمهور چین و روسیه را «خصمانه» خواند.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، روز چهارشنبه پس از دیداری سه‌روزه از مسکو و گفت‌وگو با همتای روس خود، ولادیمیر پوتین، روسیه را ترک کرد.

پوتین و شی در این دیدار در مورد پیشنهاد‌های پکن برای پایان دادن به جنگ اوکراین گفت‌وگو کردند و هنگام ترک فرودگاه مسکو از سوی رئیس‌جمهور چین نیز از «دورانی جدید» در روابط خود خبر دادند.

روز سه‌شنبه جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، در صریح‌ترین انتقاد آمریکا از برنامه چین برای میانجی‌گری در جنگ اوکراین، به خبرنگاران گفت: «به‌هیچ‌وجه به‌طور منطقی نمی‌توان به چین به‌عنوان یک کشور بی‌طرف نگاه کرد و دیدارهای این هفته بین روسای جمهور روسیه و چین، امیدی به پایان قریب‌الوقوع جنگ اوکراین به‌دست نمی‌دهد.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در واکنش به سخنان جان کربی گفت: «در مورد واکنش جمعی غرب، این واقعیت که در همه موضوعات این واکنش‌ها ماهیتی غیردوستانه و خصمانه پیدا کرده است، برای کسی تازه نیست.»

رئیس‌جمهور چین طرحی ۱۲ ماده‌ای برای کاهش تخاصم و در نهایت برقراری آتش‌بس در اوکراین ارائه داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها