بلینکن خودش را رسوا می‌کند!

بلینکن خودش را رسوا می‌کند!
چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 16:29

خبر: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، بامداد امروز در توییتی نوشت: آمریکا افراد و شرکت‌هایی را به دلیل حمایت‌شان از ایران برای خرید ابزار مورد استفاده در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین تحریم کرده است؛ او مدعی شد که پهپادهای ایرانی ثبات خاورمیانه را بر هم زده‌اند.

العالم - ایران / سیاسی

- ادعاهای بلینکن دیگر کسی را فریب نمی‌دهد؛ آمریکا ادعا می‌کند که ایران شهرهای زیرزمینی دارد که شمار زیادی از این پهپادها را در خود جای داده و طبق همین ادعا، ایران در تولید این پهپادها به ”موتورهای اروپایی” متکی است!! چگونه ایران می‌تواند این‌همه پهپاد تولید، و بخشی از آنها را به روسیه ارسال کند- در حالی‌که غرب و زلنسکی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند این اقدام ایران با هدف بر هم زدن معادله جنگ در اوکراین است!- و بخشی را به "گروه‌های نیابتی خود" در منطقه؟!

- تحریم‌ها علیه ایران در طول تاریخ بی‌سابقه و اقدامات سختگیرانه آمریکا بسیار شدید است به نحوی‌که آمریکا حتی یک قایق چوبی و یا یک کامیون کوچک و یا یک صرافی و یا افرادی را در هر نقطه‌ای از جهان ردیابی می‌کند؛ با این اوصاف، چگونه ایران می‌تواند صدها هزار موتور پهپاد “ساخت اروپا“ بخرد؟!

-بدیهی است که به رغم تکرار چنین ادعاهای دروغین درباره فروش پهپادهای ایرانی به روسیه، حتی دولت زلنسکی نیز نتوانست با وجود تحریک‌های اسرائیل و آمریکا، یک دلیل برای تایید چنین ادعایی ارائه کند تا با شیطنت‌ها علیه ایران و اعمال فشار بر آن، امتیازاتی از جمهوری اسلامی در پرونده‌های دیگری، مانند توافق هسته٬ای، برنامه دفاع موشکی و نقش منطقه‌ای ایران بگیرند.

- اگر بنا باشد ادعاهای زلنسکی را تایید کنیم در آن‌صورت چه کسی که امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه را بر هم می‌زند، پهپادهای ایرانی، یا ناوهای هواپیمابر و پایگاه‌های نظامی آمریکا که مانند غده‌های سرطانی در خاورمیانه منتشر شده‌اند و یا بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-۵۲ که آسمان خاورمیانه را نقض می‌کنند و یا هزاران سرباز اشغالگر آمریکایی در عراق و سوریه، و یا پایگاه غربی پیشرفته در خاورمیانه، که بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای و صدها هواپیمای جنگی و هزاران موشک را در خود جای داده است- منظور اسرائیل-؟!

-ادعاهای بلینکن برای توجیه سیاست‌های دیوانه‌وار کشورش علیه ایران موید این موضوع است که آمریکا در به زانو درآوردن ملت ایران ناتوان مانده و کینه‌ای مریض‌گونه علیه ملت ایران دارد که تمام طرح‌ها و توطئه‌های آن را خنثی کرده است که آخرین توطئه ناکام آن، خدشه وارد کردن به روابط برادرانه میان ایران و همسایگانش در منطقه به‌ویژه منطقه خلیج‌فارس.

پربیننده ترین خبرها