تظاهرات معترضان خشمگین فرانسوی علیه اصلاح قانون بازنشستگی

چهارشنبه 2 فروردين 1402 - 20:32

به‌رغم تظاهرات اعتراضی به اصلاح قانون بازنشستگی در فرانسه، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرده که این قانون تا پایان سال جاری میلادی وارد فاز اجرا خواهد شد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم، "امانوئل ماکرون" رئیس‌جمهوری فرانسه، امروز در مصاحبه با شبکه‌های محلی کشورش گفت: اصلاح قانون بازنشستگی بازگشتی ندارد و در عین حال، اجازه هیچگونه سوء استفاده‌ای را در جریان اعتراضات جاری علیه اصلاح قانون بازنشستگی نخواهیم داد. اصلاحات این قانون به نفع همه مردم است.

ماکرون مدعی شد: از انجام این اصلاحات خرسند نیستم و متأسفم که مقامات فرانسه نتوانستند لزوم این اصلاحات را بهتر برای فرانسوی‌ها توضیح دهند!

این در حالی‌ست که فرانسه همچنان شاهد اعتراضات و تظاهرات گسترده و بی‌سابقه علیه اصلاح قانون سن بازنشستگی است.از سوی دیگر، احزاب مخالف در تلاش‌ها برای سلب اعتماد از دولت، شکست خورده‌اند.

طبق یک نظرسنجی در فرانسه، یک‌سوم فرانسوی‌ها خواستار برکناری دولت هستند. اتحادیه‌های کارگری نیز تأکید کرده‌اند دامنه تحصن‌های خود را گسترش دهند. لذا، ماکرون اکنون با جدی‌ترین چالش برای قدرت خود از زمان اعتراضات جلیقه‌زردها در بیش از چهار سال پیش مواجه است.

در همین راستا، پلیس فرانسه از دستگیری دست‌کم ۱۵۰ نفر در جریان اعتراضات خشونت‌آمیزی خبر داد که پس از تصویب نهایی نظام بازنشستگی و پس از ناکامی مخالفان در مجمع در سلب اعتماد باز دولت "الیزابت بورن" برگزار شد.

شهرهای مختلف فرانسه شاهد تجمعات اعتراضی بودند و طی آن، معترضان از جمله در شهر پاریس خواستار برکناری ماکرون شده و او را رئیس‌جمهور شکست‌خورده توصیف کردند.

بعد از بستن جاده‌ها در برخی خیابان‌ها و شهرها، نیروهای ضد شورش برای باز کردن آنها وارد عمل شدند و به سمت معترضان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها