حکم بازداشت پوتین و مصونیت سه رییس جمهور آمریکا که ۱۱ میلیون انسان را کشتند!

پنج‌شنبه 3 فروردين 1402 - 10:13

دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و دست داشتن در طرح ربودن کودکان در اوکراین، صادر کرده است.

العالم- داغ‌های مجازی

بسیاری از فعالان مجازی این سوال را مطرح می‌کنند که چرا چنین حکمی علیه مقامات فعلی و سابق کشورهای غربی صادر نمی‌شود که در قتل صدها هزار غیرنظامی در کشورهایی که در آنجا آتش جنگ را شعله‌ور کردند، شریک هستند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر نوشته است:‌ دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را صادر کرده؛ به این جرم که او کودکان اوکراینی را برای پرورش و بزرگ کردن به روسیه منتقل کرده است. در حالی‌که مادلین آلبرایت، وزیر خارجه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری بیل کلینتون معتقد بود که کشته شدن ۵۰۰ هزار کودک عراقی برای دستیابی به اهداف آمریکا در منطقه ضروری است.

یک کارشناس مسائل بین‌المللی نیز نوشته است: ‌رئیس پارلمان روسیه در واکنش به صدور حکم بازداشت پوتین از سوی دادگاه کیفری بین‌‌المللی گفته است: احکام شما بر روسیه صدق نمی‌کند. غرب می‌داند تا پوتین هست روسیه هست و به همین دلیل به او حمله می‌کنند. قدرت پوتین در حمایت از مردم روسیه نهفته است بنابراین ما هرگونه حمله به رئیس‌جمهور روسیه را تعدی به کشورمان تلقی می‌کنیم.

عباس امرالله نوشت: در عرض ۲۳ سال، بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش و باراک اوباما سه نفر از رییسان جمهور پیشین آمریکا و به‌ ظاهر مهربان و صلح‌طلب به ۹ کشور حمله کردند و باعث کشته شدن ۱۱ میلیون و آواره شدن ده‌ها میلیون نفر شدند، اما هیچکس آنها را "جنایتکار جنگی" نخواند. ولی دادگاه بین‌المللی دادگستری (لاهه) چند روز پیش حکم بازداشت پوتین را به این اتهام صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها