شورای انتقالی جنوب: به توافق عربستان و انصارالله پایبند نخواهیم بود

شورای انتقالی جنوب: به توافق عربستان و انصارالله پایبند نخواهیم بود
جمعه 4 فروردين 1402 - 12:20

گروه جدایی‌طلب موسوم به «شورای انتقالی جنوب» در یمن که تحت حمایت امارات قرار دارد، خبر داد که به توافق احتمالی عربستان سعودی و جنبش انصارالله یمن در خصوص مسائل جنوبی یمن پایبند نخواهد بود.

العالم - یمن

گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» در یمن شامگاه پنجشنبه به شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داد که به هیچ توافقی بین عربستان سعودی و جنبش انصارالله یمن در خصوص مناطق جنوبی یمن پایبند نخواهد بود.

سی‌ان‌ان به نقل از این گروه خبر داد به این توافق چه از نظر اداری، امنیتی یا در مسائل مربوط به تقسیم منابع متعهد نخواهد بود. این شورا دلیل این امر را عدم حضور نمایندگان خود در مذاکرات عنوان کرد و گفت: «ریاض تمام افراد ذینفع از گفت‌و‌گوها را کنار گذاشته است».

با این حال، این گروه جدایی‌طلب تحت حمایت امارات اعلام کرد از مذاکرات در صورتی که محدود به تمدید آتش‌بس باشد و در آن تنها به نگرانی‌های امنیتی عربستان سعودی پرداخته شود، حمایت خواهد کرد.

شورای انتقالی جنوب همچنین در خصوص نحوه شکل‌گیری حکومت یمن اعلام کرد: «می‌خواهد یمن به وضعیتی که پیش از سال ۱۹۹۰ زمانی که این کشور به یمن شمالی و جنوبی تقسیم شده بود، بازگردد».

کشور یمن در فاصله سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۹۰ به دو کشور جمهوری عربی یمن (یمن شمالی) و جمهوری دموکراتیک یمن (یمن جنوبی) تقسیم شد که پس از سال ۱۹۹۰ دو جمهوری با اتحاد یکدیگر جمهوری یمن را شکل دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها