حملات متجاوزان آمریکایی به دیرالزور؛ هیچ ایرانی کشته نشده است

حملات متجاوزان آمریکایی به دیرالزور؛ هیچ ایرانی کشته نشده است
جمعه 4 فروردين 1402 - 12:58

ارتش آمریکا در نقض آشکار حاکمیت سوریه حملات هوایی متعددی را در شرق این کشور انجام داده، که در پی آن تعداد از نیروهای ارتش سوریه به شهادت رسیدند.

العالم - سوریه

به نقل از پرس‌تی‌وی؛ ارتش آمریکا پیشتر مدعی شده بود که گروه‌های نزدیک به ایران حمله پهپادی به پایگاهی تحت اشغال آمریکا در شمال شرق سوریه انجام داده‌اند؛ در این حمله یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج سرباز آمریکایی دیگر زخمی شدند.

لوید آستین، رئیس پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد: «به دستور رئیس جمهور [جو] بایدن، به نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا اجازه دادم تا امشب در شرق سوریه حملات هوایی دقیقی را علیه تأسیسات مورد استفاده گروه های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انجام دهند.»

با این حال، منابع محلی خاطرنشان کردند که هدف این حملات یک پایگاه نظامی نزدیک به ایران آنطور که ارتش آمریکا مدعی شده، نبوده، بلکه یک مرکز توسعه روستایی و غلات در نزدیک فرودگاه نظامی دیرالزور مورد هدف قرار گرفته شده است.

گفتنی است؛ هیچ ایرانی بر اثر این حملات متجاوزانه کشته نشده است.

یک منبع نظامی در سوریه به پرس‌تی‌وی گفت که گروه‌های مقاومت حق خود را برای پاسخ به حمله آمریکا محفوظ می‌دارند و اقدام متقابلی را انجام خواهند داد.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این روز چهارشنبه با موشک‌هایی فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف قرار داد و خسارات مادی برجای گذاشت.

پربیننده ترین خبرها