حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه

حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه
جمعه 4 فروردين 1402 - 16:39

منابع رسانه‌ای از حمله راکتی امروز به پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العمر» در دیرالزور سوریه خبر دادند.

العالم - سوریه

منابع رسانه‌ای از حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در حومه دیر الزور خبر دادند؛ شبکه المیادین با انتشار خبری فوری نوشت که امروز (جمعه، ۲۴ مارس)، پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» در حومه دیرالزور هدف حمله راکتی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، چندین راکت به سوی میدان نفتی العمر که نیروهای آمریکایی از آن به عنوان پایگاه غیرقانونی در حومه دیر الزور استفاده می‌کنند، شلیک شد. اما هنوز مشخص نیست که آیا این حمله موجب تلفات یا خسارات جانی در صفوف اشغالگران شده است یا خیر.

این در حالی است که، منابع محلی بامداد امروز از به‌گوش رسیدن صدای انفجارهای مهیب در منطقه دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر دادند.رسانه‌های محلی و غیررسمی اعلام کردند جنگنده‌های ناشناس به یک تأسیسات نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در شرق دیرالزور حمله کرده‌اند.

طبق این گزارش‌ها که هنوز از سوی رسانه‌های رسمی سوریه تایید نشده، در این حمله یک انبار مهمات و یک پایگاه نظامی در شهر دیرالزور هدف حملات هوایی قرار گرفته است. آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی به محل حمله اعزام شده و گزارش‌های اولیه از زخمی‌شدن ۵ نفر حکایت داشت.

فرماندهی مرکزی آمریکا امروز، با اشاره به حمله پهپادی ناشناس به پایگاه نظامی این کشور در سوریه و کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن چند نفر، مسئولیت حمله بامدادی امروز به مواضع مقاومت در دیرالزور را برعهده گرفت و تاکید کرد که این حمله در پاسخ به حمله پهپادی صورت گرفته علیه نیروهایش است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها