روزنامه نگار آمریکایی: بایدن به تلافی خودداری آلمان از کمک به اوکراین نورد استریم را منفجر کرد

روزنامه نگار آمریکایی: بایدن به تلافی خودداری آلمان از کمک به اوکراین نورد استریم را منفجر کرد
شنبه 5 فروردين 1402 - 16:32

روزنامه نگار مشهور آمریکایی بار دیگر نقش واشنگتن در انفجار خط لوله نورد استریم را تکرار کرد و گفت: تردید احتمالی آلمان در زمینه تامین سلاح‌های بیشتر برای اوکراین به انگیزه‌ای برای رئیس جمهوری آمریکا و تصمیم او برای دستور خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم تبدیل شد.

العالم ـ آمریکا

سیمور هرش برنده جایزه پولیتزر در مصاحبه با روزنامه چاینا دیلی گفت تنها چیزی که او می تواند درباره آن فکر کند و پیشنهاد دهد، این است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در زمینه خودداری از تامین اسلحه و تسلیحات بیشتر برای کی یف ترسیده بود.

به گزارش اسپوتنیک روزنامه نگاری که قتل عام ارتش آمریکا در ویتنام و رسوایی سوء استفاده از ابوغریب در عراق را افشا کرد، اکنون می گوید که «سابقه دیرینه نخبگان آمریکایی» در «ایجاد آشفتگی در روند فروش گاز و نفت روسیه به اروپای غربی» به این معنی است که تعحب آور نیست اگر بایدن به عمد امنیت انرژی متحد خود در ناتو را خراب تا مسکو را تضعیف کند.

هرش گفت مطمئن نیست که تصمیم بایدن ناشی از خشم بوده یا قصد داشته آلمان را تنبیه کند. اما آنهایی که در بمب گذاری در این خطوط لوله نقش داشتند یک جور فکر می کردند.

این روزنامه‌نگار توضیح داد، صرف‌نظر از انگیزه‌های او (بایدن)، با توجه به این که جنگ نیابتی غرب علیه روسیه برای طبقه حاکم آمریکا «به‌خوبی پیش نمی‌رفت»، رئیس‌جمهور آمریکا «در اواخر سپتامبر تصمیم گرفت مین ها را در بستر دریا قرار دهد».

هرش گفت: از آنجایی که روسیه از توان تقریباً «پایان ناپذیر» عرضه گاز طبیعی «ارزان و بسیار پاک» برخوردار است، آمریکا سابقه ای طولانی در نگرانی از فروش گاز و نفت روسیه به اروپای غربی دارد.

وی گفت بایدن با این تصمیم یک منبع قدرتمند انرژی را که از اروپای غربی عبور می کرد قطع کرد بنابراین اروپا اکنون در بحران است.

هرش همچنین گفت: بر کسی پوشیده نیست که بایدن می‌خواهد به جریان نورد استریم پایان دهد، اما رسانه‌های غربی چشم خود را بر روی آن بسته‌اند.

به گزارش ایرنا، هرش ۱۹ بهمن سال ۱۴۰۱ گزارشی منتشر کرد و خبر داد که غواصان نیروی دریایی ایالات متحده مواد منفجره را برای از بین بردن خطوط لوله نورد استریم در جریان تمرین‌های ناتو در تابستان ۲۰۲۲ کار گذاشته بودند. طبق گفته نروژ ۳ ماه بعد این بمب‌ها فعال شدند.

در شهریور سال گذشته (سپتامبر ۲۰۲۲) انفجارهای زیر آب در ۳ رشته از ۴ رشته خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، رخ داد.

آلمان، دانمارک و سوئد تحقیقات جداگانه ای را در مورد این حادثه آغاز کردند.

پربیننده ترین خبرها