حال و هوای تهران در شب های ماه مبارک رمضان

دوشنبه 7 فروردين 1402 - 16:09

شکل و شیوه زندگی مردم تهران در شب های ماه مبارک رمضان تغییر کرده است، زیرا روزه داران در ساعات نزدیک به افطار و بعد از آن ، خانه های خود را ترک می کنند تا در پارک ها به استراحت و تفریح بپردازند و از طبیعت دیدنی تهران لذت ببرند.

العالم - ایران

اکنون که بهار قرآن و بهار طبیعت با هم از راه رسیده اند، تهران زیبا، زیباتر شده و زندگی در شب های تهران رنگی دیگر پیدا کرده است.

تصاویری که این شب ها در تهران مشاهده می شود ، صرفا شامل تصاویری معمولی از قدم زدن های معمولی در تاریکی شب های ماه رمضان نیست، بلکه نشان دهنده تمایل ایرانیان به قدم زدن در پارک ها در ساعات غروب با هدف تفریح، ورزش و گذراندن اوقات بعد از ساعت ها روزه داری است تا تغییراتی در برنامه معمول زندگی خود ایجاد کنند و از ماه روزه داری لذت بیشتری ببرند.

یک شهروند تهرانی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: به همراه خانواده به اینجا آمدیم تا بعد از افطار پیاده روی کنیم و از طبیعت دیدنی تهران در ایام نوروز استفاده کنیم و یک شب زیبای رمضانی را سپری کنیم.

یک شهروند دیگر تهرانی نیز گفت: در شب های ماه مبارک رمضان، روزه داران خانه های خود را ترک می کنند و هرکسی به شیوه خود این شب ها را می گذراند؛ ما هم طبیعت را انتخاب کردیم تا از آن انرژی مثبت بگیریم و روز بعد را با نشاطی بیشتر شروع کنیم.

همچنین برخی مراکز و انجمن ها نیز برنامه های متنوعی با هدف ترویج اصول همبستگی اجتماعی، و فعال سازی نقش مثبت افراد در جامعه به منظور تحکیم روابط بین گروه های جامعه و حمایت از آن در ماه مبارک رمضان تدارک دیده اند.

یکی از مسئولین این برنامه ها گفت: در ماه مبارک رمضان هر روز مستقیماً بعد از اذان مغرب کارمان را شروع می کنیم و به روزه داران افطاری می دهیم و بعد از آن چای، شیرینی و انواع نوشیدنی ها را میان مردم توزیع می کنیم.

یک شهروند دیگر پایتخت نشین گفت: نحوه سپری کردن اوقات فراغت به سرشت انسان ها و نگاه آنها به زندگی و جامعه برمی گردد و ما به دنبال شادی، نشاط و گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده ، به ویژه در ماه مبارک رمضان هستیم.

نکته قابل توجه این است که هر کسی سعی می کند با بیرون آمدن از دایره یکنواختی روزانه، خود را سرگرم کند، با اطرافیان خود درآمیزد و از منظره های اطراف خود لذت ببرد، اما نقطه مشترک و ثابت میان همه، هویتی است که ملت هشتاد و پنج میلیونی ایران را متحد می کند.

آمیزه ای از نور و هنر، طبیعت تهران را در شب های ماه مبارک رمضان زیباتر کرده ، به ویژه امسال که با بهار طبیعت هم همراه شده است.

پربیننده ترین خبرها