نبرد باخموت؛ مسکو از کنترل منطقه صنعتی خبر داد

چهارشنبه 9 فروردين 1402 - 14:22

روسیه از آغاز تمرینات موشکی بالستیک خبر داد و این درحالیست که نبردهای شدید در شهر باخموت در شرق اوکراین ادامه دارد.

العالم - اروپا

نیروهای روسی از تصرف کل منطقه صنعتی در آنجا صحبت می کنند. همزمان کیف برای بازیابی شهرهای از دست رفته روی تانک های غرب و حمله بهاری حساب می کند.

در جاده باخموت یعنی جاده مرگ، کاروان های نظامی اوکراین در دام نظامیان روسیه می افتند. رسانه های روسی می گویند که نیروهای اوکراینی می خواستند برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روسی در شهر باخموت یک ضد حمله انجام دهند، اما برعکس با یک کمین، ده‌ها سرباز اوکراینی کشته شدند. مرکز باخموت نیز تقریباً به طور کامل ویران شده و اجساد در همه جا پراکنده شده است.

مقامات دونتسک طرفدار روسیه می گویند که نیروهای روسی در منطقه باخموت پیشرفت زیادی داشته اند و توانسته اند کل منطقه صنعتی در آنجا را کنترل کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با آسوشیتدپرس به صراحت گفت که اگر اوکراین در نبرد باخموت شکست بخورد، عواقب جدی در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر، کی‌یف می‌گوید که برای راه‌اندازی ضدحمله بهاری و بازگرداندن شهرهایی که از دست داده، به تانک‌های غربی و خودروهای زرهی سنگین متکی است.

در ازای کمک های غربی، منابع آگاه روسی از تقویت خط مقدم با صدها تانک مدرن روسی T-90M و تانک T-72 رونمایی کردند.

مسکو همچنین با انجام رزمایش با موشک‌های بالستیک هسته‌ای قاره‌پیما، یاریس، 3 هزار سرباز و حدود 300 قطعه تجهیزات پیام‌های هسته‌ای جدیدی به غرب فرستاد.

با افزایش صحبت ها در مورد خطرات درگیری هسته ای بین روسیه و غرب، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش هنوز تایید نکرده که روسیه تسلیحات هسته ای تاکتیکی به بلاروس ارسال نموده است، اما او نمی تواند نگرانی خود را از این موضوع پنهان کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها