آمریکا مأموریت ناوگروه تهاجمی برای نظارت بر سوریه را تمدید کرد

آمریکا مأموریت ناوگروه تهاجمی برای نظارت بر سوریه را تمدید کرد
شنبه 12 فروردين 1402 - 10:19

سخنگوی سنتکام با تایید تمدید حضور ناوگروه تهاجمی «جورج دبلیو بوش» در آب‌های نزدیک به سوریه، مدعی شد که این اقدام گزینه‌هایی را برای مقابله با حوادث احتمالی در غرب آسیا فراهم می آورد.

العالم _ سوریه

بعد از تبادل آتش بین نظامیان اشغالگر آمریکایی در سوریه با گروه‌های مقاومت در شرق این کشور، ارتش آمریکا حضور ناوگروه تهاجمی خود را در آب‌های نزدیک سوریه تمدید کرد.

مقامات ارتش آمریکا گفتند که واشنگتن تصمیم گرفته است تا استقرار گروه تهاجمی ناو هواپیمابر «جورج دبلیو بوش» را به منظور داشتن گزینه‌هایی برای مقابله با تکرار حملات به پایگاه‌های این کشور در سوریه تمدید کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این تصمیم احتمالاً بدان معناست که ناوگروه تهاجمی بوش و بیش از ۵ هزار نظامی آمریکایی آن که اکنون در آب‌های یونان و منطقه عملیاتی فرماندهی اروپا هستند، طبق برنامه قبلی به آمریکا باز نخواهند گشت.

سرهنگ «جو بوچینو» سخنگوی سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» تمدید حضور این ناوگروه تهاجمی را تایید کرد.

بوچینو در بیانیه‌ای گفت: «تمدید استقرار گروه ضربتی ناو هواپیمابر جورج اچ دبلیو بوش، شامل ناو یو.اس.اس لیت گلف، یو.اس.اس دلبرت بلک و یو.اس.اس آرتیک، گزینه‌هایی را ممکن می‌سازد تا قابلیت‌های برای پاسخگویی به طیفی از حوادث احتمالی در خاورمیانه را تقویت کنند».

طبق این گزارش، وی همچنین به استقرار سریع و برنامه‌ریزی شده یک جوخه از هواپیماهای تهاجمی «آ-۱۰» در منطقه نیز اشاره کرد.

به نوشته رویترز، یکی از مقامات آمریکایی که نامش فاش نشده است، گفت که انتظار می‌رود ناوگروه تهاجمی بوش در منطقه در مسئولیت فرماندهی اروپا باقی بماند.

وزارت دفاع آمریکا پیشتر اعلام کرد تعداد مجروحان حملات اخیر گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه به ۱۲ نفر افزایش یافته که ۶ نفر آنها به دلیل انفجار موشک‌ها با ضربه مغزی مواجه شده‌اند.

پیش از این نیز «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور، با ادعای اینکه حملات به مواضع مقاومت در شرق سوریه مطابق با حق دفاع از خود انجام شده است، تهدید کرد که در صورت لزوم اقدامات بیشتری انجام می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها