لبنانی‌ها و فلسطینیان عادی‌سازی جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

شنبه 12 فروردين 1402 - 14:58

نیروهای لبنانی و فلسطینی تصمیم پارلمان جمهوری آذربایجان را برای بازگشایی سفارت خود در فلسطین اشغالی محکوم و این اقدام را به مثابه تبرئه کردن این رژیم از جنایاتش تلقی کردند.

العالم- فلسطین

به گزارش العالم، برخی از نیروهای لبنانی تصمیم پارلمان جمهوری آذربایجان را برای بازگشایی سفارت در تل‌آویو محکوم و خاطرنشان کردند که در سایه نقض قوانین انسانی و بین‌المللی از سوی رژیم اشغالگر، این اقدام توطئه‌ای علیه قضیه فلسطین و ملت فلسطین است.

"ابراهیم الموسوی" از اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت گفت: هر تصمیمی که به نوعی به رسمیت شناختن رژیم موقت صهیونیستی باشد، خیانت به خون شهدا و خیانت نه تنها به اعراب و مسلمانان بلکه به کل بشریت است. بنابراین، تصمیم پارلمان جمهوری آذربایجان یا هر طرف دیگر در گشایش سفارت یا به رسمیت شناختن این رژیم، نوعی خیانت به تمام بشریت خواهد بود.

گروه‌های فلسطینی نیز به نوبه خود تصمیم باکو را محکوم و آن را خنجری بر پشت قضیه فلسطین عنوان کردند.

"علی برکه" نماینده رهبری جنبش حماس در خارج از فلسطین، گفت:‌ ما عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و از دولت آذربایجان می‌خواهیم که روابط خود را با این رژیم غاصب قطع کند زیرا عادی‌سازی با این رژیم غاصب خنجری به پشت مردم فلسطین و پوششی برای جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها