اتحادیه عرب: اسرائیل با حمله به مسجدالاقصی به دنبال صدور بحران داخلی است

اتحادیه عرب: اسرائیل با حمله به مسجدالاقصی به دنبال صدور بحران داخلی است
چهارشنبه 16 فروردين 1402 - 13:18

دبیرکل اتحادیه عرب یورش وحشیانه صهیونیست ها به معتکفان در مسجد الاقصی را به شدت محکوم و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با این اقدام به دنبال صدور بحران داخلی است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش اسپوتنیک، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران و معتکفان را به شدت محکوم کرد.

وی تاکید کرد که این اقدامات غیرمسئولانه در اماکن مقدس به ویژه در ماه مبارک رمضان، احساسات میلیون ها مسلمان در سطح جهان را جریحه دار می کند.

دبیر کل اتحادیه عرب از جامعه بین المللی و کشورهای عضو شورای امنیت خواست که اقدامات فوری در راستای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

ابوالغیط همچنین از رژیم صهیونیستی خواست که حرمت این ماه مبارک را نگه دارد و این اقدامات تحریک آمیز که می تواند منجر به التهاب و خشونت شود، را متوقف کند.

وی نسبت به صدور بحران سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین هشدار داد و تاکید کرد که رویکردهای افراطی کابینه صهیونیستی در صورت متوقف نشدن، منجر به درگیری های گسترده با فلسطینی ها خواهد شد.

نظامیان صهیونیست بامداد امروز به معتکفان داخل مسجد القبلی در مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند تا معتکفان را از مسجد بیرون کنند.

بر اساس گزارش رسانه ها، ارتش رژیم صهیونیستی با شکستن شیشه‌های مسجد القبلی، اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرد.

نظامیان صهیونیست وارد مسجد القبلی شده و به معتکفان حمله و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

برخی منابع غیر رسمی نیز گزارش دادند که در حمله وحشیانه نظامیان اشغالگر اسرائیلی به مسجد القبلی در مسجد الاقصی تا این لحظه بیش از ۱۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی شده اند، همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ تا ۵۰۰ شهروند فلسطینی در این حملات حکایت دارد.

پربیننده ترین خبرها