دلیل اصرار رژیم صهیونیستی بر تداوم یورش به مسجدالاقصی چیست؟

دلیل اصرار رژیم صهیونیستی بر تداوم یورش به مسجدالاقصی چیست؟
چهارشنبه 16 فروردين 1402 - 21:15

سوال که بسیاری آن را مطرح می‌کنند این است: چرا اسرائیل بر جنایات خود علیه مقدسات اسلامی و مردم بی‌دفاع فلسطین پافشاری می‌کند تا جایی که جنایات نقض حریم مسجد الاقصی و هجوم به صحن‌های آن به امری روزمره تبدیل شده است؟

العالم- کشکول

صحنه‌های ضرب و شتم نمازگزاران و تعرض به آنها در مسجدالاقصی، و نیز زندانی کردن و اخراج آنها از قدس اشغالی توسط نیروهای اشغالگر، عادی شده است بدون اینکه این رژیم از سوی جامعه جهانی و جهان اسلام مورد مواخذه قرار بگیرد.

موضوع قابل توجه این است که این جنایات توسط کابینه ای انجام می‌شود که به اذعان رسانه‌های خود رژیم صهیونیستی، تندروترین و نژادپرست‌ترین کابینه در تاریخ این رژیم است و بیشتر وزرای آن در دادگاه‌های این رژیم به اتهام تروریسم محکوم شده‌اند از جمله ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی آن. با این اوصاف، چرا جامعه جهانی در مقابل جنایات این دولت تروریسم این‌چنین سکوت کرده است؟

پاسخ این سوال را می‌توان در این جمله خلاصه کرد: نفاق غرب و ضعف اعراب و مسلمانان. در حالی‌که به بهانه دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان، در امورات ریز و درشت هر کشوری مداخله می‌کند ولی با آغوش باز از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نژادپرست استقبال و برای او فرش قرمز پهن می‌کند.

این رژیم همچنین بر ایجاد یک گروه شبه‌نظامی مسلح متشکل از اراذل و اوباش و جنایتکاران به سرکردگی بن گویر برای عملی کردن شعارهای مرگ بر عرب و شهرهای عرب‌ها را نابود کنید و خانه‌های‌شان را به آتش بکشید اصرار دارد، در حالی‌که ما شاهد محکومیت عملی این جنایات و اعمال از سوی غرب منافق نیستیم. بنابراین، نتانیاهو چنین سکوت جامعه جهانی را به مثابه چراع سبزی برای تداوم جنایت‌هایش می‌داند.

از سوی دیگر، زمانی‌که رژیم نژادپرست و تندروی اسرائیل در ماه مبارک رمضان به تجاوزات علیه مقدسات مسلمانان و تعدی علیه نمازگزاران در مسجدالاقصی ادامه می‌دهد و فلسطینیان را به خاک و خون می‌کشد سفرای برخی کشورهای عربی و اسلامی نمایندگان این رژیم در کشورها را به مراسم افطار دعوت می‌کنند و با آنها درباره تسامح و دین جدید ابراهیمی گفت‌وگو می‌کنند. چنین مواضعی را نتانیاهو چراغ سبزی برای شهرک‌نشینان تندرو جهت تعدی به فلسطینیان می‌بیند.

امروز برای رساندن صدای مردم مظلوم فلسطین به اقصی نقاط جهان، ملت‌های عرب و اسلام باید در این ماه مبارک به خیابان‌ها بیایند تا عادی‌سازی عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی را محکوم کنند که این رژیم از این عادی‌سازی به عنوان پوششی برای جنایاتش علیه ملت فلسطین استفاده می‌کند.

روز جهانی قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط حضرت امام خمینی (ره) به این نام معرفی شد، نزدیک است و همه مسلمانان جهان باید در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس شرکت کنند تا این پیام را به غرب منافق و رژیم‌های اسلامی و عربی که با رژیم اشغالگر عادی‌سازی کرده‌اند برسانند که مردم فلسطین تنها نیستند و حدود ۲میلیارد مسلمان آماده دفاع از آن هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها