رزمایش نظامی جمهوری آذربایجان در نخجوان

رزمایش نظامی جمهوری آذربایجان در نخجوان
پنج‌شنبه 17 فروردين 1402 - 20:33

جمهوری آذربایجان در مناطقی از جمهوری خودمختار نخجوان و در نزدیکی مرزهای ایران رزمایش نظامی زمینی گسترده‌ای را آغاز کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش تارنمای خبری ئولکه. آذ، این رزمایش نظامی با هدف آماده‌سازی نیروهای ارتش، آموزش فرماندهان ستادی و سنجش سرعت عمل نیروها در منطقه با همراهی یگان‌های تابعه زمینی و هوایی آغاز شده است.

بنا به اعلام این رسانه و به استناد اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان، مرحله نخست این رزمایش شامل آموزش یگان‌ها، ارزیابی سرعت تحرک واحدها و آمادگی رزمی نیروهای عمل کننده بود که انجام شد.

بنا به گزارش تارنمای خبری ئولکه. آذ، در ادامه این رزمایش تمرین عملیات هجومی و پدافند، اقدامات حفاظت از تجهیزات و یگان‌های نظامی در منطقه و نیز اقدامات متقابل علیه پهپادهای بدون سرنشین دشمن انجام می شود.

بر اساس گزارش این رسانه، یگان‌های پدافند هوایی در قالب نیروهای حاضر در این رزمایش به فعالیت عملی در زمینه کشف و ردیابی هواپیماهای متعارف پرداختند و در مرحله اجرای عملی نیز، نیروهای ویژه به مواضع رزمی و تأسیسات مهم مستقر در خط مقدم یورش بردند.

بنا به اعلام تارنمای خبری ئولکه. آذ، در این رزمایش اقدمات یگان‌های توپخانه، پدافند هوایی، ارتباطات و امنیت و نیز میزان آمادگی ستاد برای عملیات رزمی و سازماندهی نیروها مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در گزارش رسانه های جمهوری آذربایجان به تعداد نیروها و تجهیزات شرکت کننده و نیز مدت زمان این رزمایش اشاره‌ای نشده است.

جمهوری آذربایجان در هفته جاری، یک رزمایش دریایی نیز در محدوده سواحل این کشور در دریای خزر برگزار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها