خبرنگار العالم: رسانه‌های رژیم صهیونیستی شرایط را جنگی توصیف می‌کنند/تلاش نتانیاهو برای پایان تظاهرات مخالفان

پنج‌شنبه 17 فروردين 1402 - 21:06

کابینه نتانیاهو تلاش می‌کند شرایط در میدان را به گونه‌ای جلوه دهد که گویی با یک جنگ واقعی روبرو هستیم.

العالم - لبنان

«فارس الصرفندی» خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد کانال‌های عبری درباره موشک‌باران اغراق کردند و تل آویو با این اقدام چند هدف را دنبال می کند.

رژیم صهیونیستی با ادعای رهگیری موشک‌های شلیک شده تلاش می کند نشان دهد گنبد آهنین از این آزمون پیروز بیرون آمده است.

از سوی دیگر ممکن است، بنیامین نتانیاهو با القا شرایط جنگی هرگونه اعتراض را در داخل سرزمین‌های اشغالی را سرکوب کند و یا با رهبران مخالفان برای کنار گذاشتن تظاهرات در این شرایط رایزنی کند.

در همین راستا، یائیر لاپید رهبر مخالفان کابینه صهیونیستی نیز گفته است که وقتی مساله مربوط به امنیت باشد، از دولت برای پاسخ قاطع ارتش کاملا حمایت می کنیم.

خبرنگار العالم افزود: آنچه در رسانه‌های اسرائیل منتشر می‌شود، تلاشی است برای آماده‌سازی شرایط میدانی به گونه‌ای که گویی با یک جنگ واقعی روبرو هستیم؛ همچنین برای مجموعه تصمیم‌هایی که در ساعات گذشته گرفته شده است، زمینه سازی می‌شود.

الصرفندی گفت از جمله مهمترین این تصمیم ها می توان به این موارد اشاره کرد: گشودن تمام پناهگاه های منطقه شمال فلسطین، اعلام روسای فرودگاه‌ها و گذرگاه های رژیم صهیونیستی برای بستن حریم هوایی در منطقه حیفا تا مرز لبنان که مسافت آن 160 کیلومتر است، صدور بخشنامه درباره عدم عزیمت گردشگران اسرائیلی به مناطق پس از حیفا.

صرفندی خاطرنشان کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد کابینه رژیم صهیونیستی در تلاش است تا در توصیف اوضاع به نوعی بزرگ‌نمایی کند. اما سوال مهم این است که آیا رژیم اشغالگر صهیونیستی واقعا آماده جنگ است؟

پربیننده ترین خبرها