مقتدی صدر: کشورهای عربی سفارت‌های صهیونیستی را ببندند

مقتدی صدر: کشورهای عربی سفارت‌های صهیونیستی را ببندند
پنج‌شنبه 17 فروردين 1402 - 22:15

جریان صدر عراق با اشاره به اینکه نخست وزیر صهیونیستی با تجاوز به مسجدالاقصی، دست روی نقطه حساسی گذاشت، گفت که باید از تجاوزات صهیونیستها علیه مقدسات مذهبی در فلسطین جلوگیری کرد.

العالم - عراق

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به حملات راکتی از جنوب لبنان به شهرکهای صهیونیستی واقع در شمال فلسطین اشغالی، خواستار بستن سفارتهای صهیونیستی در کشورهای عربی شد.

صدر با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت، پس از اینکه برخی از شهرهای اسرائیلی علیه سیاستمداران صهیونیست تظاهرات کردند، شر بزرگ این رژیم یعنی بنیامین نتانیاهو، دست بر روی نقطه حساسی گذاشت و در قدس شریف و مسجد الاقصی خشونت به راه انداخت.

رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه نتانیاهو با این اقدام در تلاش بود تا از شر مخالفان خود راحت شود، گفت: تجاوزات تروریستی صهیونیستها نیز علیه مقدسات مذهبی در فلسطین صورت گرفت که باید جلوی آن گرفته می‌شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین راهکار، این است که کشورهای عربی، به سرعت سفارتهای رژیم صهیونیستی را در کشورهای خود ببندد، ادامه داد: این سفارتها، سفارت شر هستند. اگر این مسئله، مفید نبود، باید موضع جدی دیگر گرفت.

صدر در پایان از خداوند خواست که مقدسات و مردم فلسطین را حفظ کند و جهاد و روزه آنان را مقبول درگاه خود بداند.

ین در حالی است که بعد از ظهر امروز، بیش از ۱۰۰ راکت از جنوب لبنان به سمت شهرکهای صهیونیستی شمال فلسطین شلیک شد و پس از آن، آژیرهای خطر در این شهرکها به صدا درآمد.

ساکنان شهر «نهاریا» در شمال فلسطین اشغالی گفتند که در پی این حملات، ساختمانها به لرزه در آمده است و دستکم سه انفجار مهیب رخ داده است که مانند آن طی چند سال اخیر رخ نداده بود.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که سامانه گنبد آهنین اهداف جدیدی را در آسمان الجلیل رهگیری کرده و آژیرهای خطر به صورت بی‌امان و بدون توقف در شهرکهای اسرائیلی واقع در مرز لبنان به صدا درآمده‌اند.

برخی از منابع عبری از جمله شبکه «کان» خبر دادند که این حجم از حملات راکت از جنگ دوم لبنان تا کنون بی‌سابقه بوده است. شبکه ۱۴ اما خبر داد که طی ۱۰ دقیقه، ۱۰۰ راکت به شهرکهای اسرائیلی شلیک شده است. در حال حاضر، شلیک راکت به صورت بی‌وقفه ادامه دارد.

صهیونیستها در حالی مدعی رهگیری راکتها توسط گنبد آهنین شده‌اند که تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این حملات نشان می‌دهد که بخش اعظمی از این راکتها به اهداف اصابت کرده است و این سامانه فقط موفق به رهگیری چند راکت شده است.

در خصوص پس‌لرزه‌های این حملات، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم خبر داد که یک نشست امنیتی در سطح بالا برگزار خواهد شد و نتانیاهو ریاست آن را بر عهده خواهد داشت. هدف از این نشست، بررسی تحولات مربوط به این حملات است.

درباره تلفاتی که صهیونیستها تا به این لحظه به آن اذعان کرده‌اند، رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند در حملات راکتی امروز، تاکنون سه شهرک‌نشین مجروح شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها