گزارش العالم از اوضاع مرز لبنان و سرزمین های اشغالی بعد از حمله صهیونیستها

گزارش العالم از اوضاع مرز لبنان و سرزمین های اشغالی بعد از حمله صهیونیستها
جمعه 18 فروردين 1402 - 12:34

خبرنگار شبکه خبری العالم از بیروت گزارش داد که ارتش لبنان سحرگاه امروز جمعه پس از حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، به طور گسترده در مرزهای فلسطین اشغالی مستقر شده است.

العالم - لبنان

"مریم علی " خبرنگار العالم گزارش داد که به دنبال بمباران جنوب لبنان در سحرگاه امروز، در دو طرف مرز لبنان و سرزمین های فلسطین اشغالی، وضعیت انتظار، احتیاط شدید و آماده باش کامل برقرار است.

در پی شلیک 34 موشک از لبنان در ظهر دیروز به سمت شهرک‌های الجلیل غربی، دشمن صهیونیستی در ساعات اولیه بامداد با حمله هوایی خود مناطق مجاور قلیله و اردوگاه رشیدیه در منطقه صور در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعت چهار بامداد امروز جمعه ظی دو حمله ، پل‌های «لیمونه» در نزدیکی تقاطع المعلیه و نیز دشت القلیله در حومه شهر و اردوگاه الرشیدیه متعلق به آوارگان فلسطینی را در جنوب لبنان هدف قرار داد.

رسانه های لبنانی بدون اشاره به تلفات انسانی این حملات، از آسیب دیدن چند باب منزل مسکونی در بمباران رژیم صهیونیستی خبر دادند.

ارتش لبنان به شکل گسترده در مرزهای فلسطین اشغالی مستقر شده است.

ارتش لبنان اعلام کرد که 17 فروردین ماه، تعدادی راکت از مجاورت شهرک‌های قلیله، معلیه و زبقین در منطقه صور به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک شد و از این پس ارتش لبنان ضمن هماهنگی کامل با نیروی موقت سازمان ملل در لبنان، در این منطقه گشت زنی خواهد کرد.

لبنان همچنین تحقیقاتی را با همکاری یونیفل (نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) آغاز کرد تا مشخص شود چه کسی مسئول پرتاب موشک ها بوده است.

وزارت امور خارجه لبنان در واکنش به شلیک موشک از جنوب لبنان اعلام کرد که لبنان آماده همکاری با یونیفل و اتخاذ تدابیر مناسب برای بازگرداندن آرامش و ثبات به این منطقه است.

این وزارتخانه نسبت به نیات پلید رژیم صهیونیستی که صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را تهدید می کند، هشدار داد و تاکید کرد که لبنان خواهان آرامش و ثبات است و از جامعه جهانی می خواهد که برای توقف روند تشدید اوضاع، به اسرائیل فشار بیاورد.

این بیانیه پس از دیدار نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت دولت لبنان و عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه صادر شد.

«کانديس آرديل» معاون دفتر رسانه‌اي «يونيفل» اعلام کرد که «بعدازظهر روز پنج شنبه (دیروز) چند موشک از جنوب لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد و ارتش اسرائیل به یونیفل اطلاع داد که در پاسخ به آن، سامانه دفاعی گنبد آهنین را فعال کرده است.»

وی در بیانیه ای توضیح داد: «رئیس یونیفل و فرمانده آن، سرلشکر آرولدو لازارو، با مقامات دو طرف خط آبی در تماس هستند» و ضمن تاکید بر «خطرناک بودن وضعیت فعلی»، خواستار خویشتنداری و اجتناب از وخیم تر کردن اوضاع شد.

پربیننده ترین خبرها