رژیم صهیونیستی در حال جنایت؛ آمریکا مانع صدور بیانیه محکومیت در شورای امنیت

رژیم صهیونیستی در حال جنایت؛ آمریکا مانع صدور بیانیه محکومیت در شورای امنیت
جمعه 18 فروردين 1402 - 19:20

درحالیکه جنایات و رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در ماه مبارک رمضان تشدید شده است، شورای امنیت سازمان ملل به دلیل حمایت های بی دریغ آمریکا از این رژیم حتی قادر به صدور یک بیانیه نیست.

العالم - آمریکا

چهارمین جلسه شورای امنیت پشت درهای بسته از زمان آغاز به کار مجدد بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونسیتی و ایجاد یک دولت ائتلافی افراطی در سرزمین های اشغالی، تشکیل شد اما به دلیل حمایت های دولت جو بایدن از این رژیم حتی نتوانست یک بیانیه صادر کند.

منابع دیپلماتیک گفتند: در جلسه روز گذشته شورای امنیت درباره حملات اخیر رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی، چندین عضو این شورا خواستار صدور یک بیانیه شدند تا تل آویو را به دلیل ضرب و شتم روز دوشنبه نمازگزاران مسلمان در مسجد الاقصی محکوم کنند.

منابع دیپلماتیک افزودند: آمریکا به صراحت مانع صدور هر گونه بیانیه ای در محکومیت رژیم اسرائیل شد و در این جلسه فقط اعضای شورای امنیت مواضع خود را بیان و چند عضو متحد آمریکا نیز حملات راکتی نیروهای مقاومت را محکوم کردند.

به گفته منابع دیپلماتیک، برخی از اعضای شورای امنیت حتی خواستار محکوم کردن شلیک راکت به اسرائیل از غزه و لبنان بودند.

گفته می شود گیلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به همراه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با دولت بایدن همکاری و کشورها را تحت فشار گذاشته اند تا شورای امنیت به طور رسمی به خشونت های اخیر نپردازد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها