خطای صهیونیست ها دریورش به قدس؛ حملات موشکی و موازنه بازدارندگی مقاومت

خطای صهیونیست ها دریورش به قدس؛ حملات موشکی و موازنه بازدارندگی مقاومت
شنبه 19 فروردين 1402 - 09:34

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، دیروز در توییتی مجموع حوادث چند روز گذشته به خصوص دیروز را در یک جمله خلاصه کرد: "رجزخوانی سران رژیم صهیونیستی و تهدیدهای آنها هیچ سودی به حالشان ندارد؛ موازنه بازدارندگی ایجاد شده است و رزمندگان فلسطینی به میدان آمده اند و کل محور مقاومت هشیار و بیدار است".

العالم - تحلیل روز

هنوز چند ساعت از انتشار این توییت نگذشته بود که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: "هیچ کس در شرایط فعلی قصد حمله و تشدید تنش را ندارد. به نظر من در شرایط فعلی یا حداقل در چند ساعت آینده، آرامش با آرامش پاسخ داده می شود."

نکته قابل توجه این است که پاسخ رژیم صهیونیستی به حملات موشکی از جنوب لبنان، با پاسخ موشکی از نوار غزه مواجه شد، به عبارت دیگر، مقاومت توقف ناپذیر است و حتی بر عکس همانطور که خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی در حماس و جهاد اسلامی گفته است "اتاق مشترک گروه های مقاومت توافق کرده اند که توقف حملات موشکی مقاومت به رژیم صهیونیستی تنها در صدور توقف تجاوزات این رژیم امکان پذیر خواهد بود." و این اتفاق در عمل اقتاده است چرا که شورای پخش رسانه های این رژیم به نقل از مقامات آن، اعلام کرده است که حمله به غزه و لبنان متوقف شده است.

شکست سنگین این روزهای ماشین جنگی رژیم صهیونیستی که روزی بی هیچ مانع و عامل بازدارنده ای جولان می داد، اکنون با شکست امنیتی این رژیم، همراه شده است. همزمان مقاومت، در داخل فلسطین اشغالی به سبک و روش خود، پاسخ جنایات شهرک نشینان و پلیس رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی را می دهد؛ از جمله می توان به حمله به شهرک های صهیونیست نشین در دره اردن اشاره کرد که به هلاکت دو شهرک نشین و مجروح شدن سه تن دیگر انجامید؛ همان روز یک خودرو در تل آویو تعدادی از شهرک نشینان را زیر گرفت. در این عملیات، 7 صهیونیست مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شد.

ضربه دردناک دیگری که این رژیم همین دیروز دریافت کرد، حضور و مشارکت حدود 130 هزار نمازگزار در سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی به رغم تعدی مکرر نظامیان رژیم صهیونیستی و بن گویر وزیر امنیت داخلی افراطی این رژیم و دارو دسته اش به رغم استقرار 2300 نظامی صهیونیست و نصب موانع برای جلوگیری از ورود نمازگزاران بود.

اتفاقی که در فلسطین به خصوص در قدس رخ داد، ثابت کرد که مسجد الاقصی، لقمه راحتی برای دارو دسته بن گویر نخواهد بود. او تصور می کرد فلسطینی ها در برابر تهدیداتش عقب نشینی می کنند حال آنکه قدس و مسجد الاقصی نه فقط برای فلسطینی ها بلکه برای همه مسلمانان، چیزی بیش از یک خط قرمز است و صهیونیست ها هرگز اجازه نخواهند یافت از این خط عبور کنند. حوادث روزهای گذشته، درسی واضح و گویا برای صهیونیست ها بود و آنها ناچارند این درس را به خوبی یاد بگیرند؛ قدس عامل وحدت نه تنها فلسطینی ها بلکه عامل وحدت محور مقاومت در سراسر منطقه و جهان است. مسلمانان همواره آماده اند تا اگر مسجد الاقصی به خطر افتاد، زمین را زیر پای صهیونیست ها به آتش بکشند.

نتانیاهو تلاش کرد با ائتلاف با تروریست ها و افراطیون و نژادپرستان به صهیونیست ها اطمینان خاطر دهد که با این کابینه، برای آنها امنیت خواهد آورد و ترس و وحشت را در دل فلسطینی ها خواهد کاشت. اما تنها با گذشت 3 ماه از عمر کابینه اش، چنان دچار هرج و مرج و آشفتگی شده است که این رژیم در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته و شخص نتانیاهو حتی از نظر متحدان آمریکایی اش منفور و منزوی شده است و امنیتی که قول آن را به صهیونیست ها داده بود زیر ضربات مقاومت به کلی از بین رفت.

او حتی جرأت آن را ندارد که به طرف ها و اهدافی که در پاسخ به حمله به این رژیم، قصد حمله به آنها را دارد، اشاره کند چون می داند نمی تواند به هیچ یک از اهدافی که از قبل تعریف کرده بود، برسد.

اشتباه صهیونیست ها در این است که نمی توانند ماهیت رابطه مسلمانان با قدس و مسجد الاقصی را درک کنند و همین نادانی باعث شده است که کسانی مثل بن گویر جرأت کنند با حمایت نظامیان صهیونیست، حرمت مسجد الاقصی را بشکنند. آنها برای اینکه بفهمند قدس و مسجد الاقصی چه جایگاهی در میان مسلمانان دارد می توانند تا آخرین جمعه ماه رمضان صبر کنند؛ آن وقت دیگر مرتکب اشتباهات گذشته نخواهند شد.

  • سعيد محمد

پربیننده ترین خبرها