غرق شدن کابینه نتانیاهو در بحران های سیاسی، امنیتی و نظامی

شنبه 19 فروردين 1402 - 22:07

ناظران می گویند بحران‌ها یکی یکی به حکومت رژیم اشغالگر وارد نمی‌شوند بلکه هم زمان بحران‌های سیاسی، امنیتی و نظامی به طور گسترده به آن هجوم آورده اند.

العالم _ سرزمین های اشغالی

آخرین بحران امنیتی، عملیات زیرگیری با خودرو در تل آویو مرکز رژیم اشغالگر بود که چند کشته و زخمی برجای گذاشت و یوسف ابوجابر اهل روستای کفر قاسم داخل مناطق اشغالی، به شهادت رسید.

این عملیات، ضعف ساختار امنیتی رژیم اشغالگر اسرائیل را آشکار ساخت و اینکه نمی تواند امنیت را برای شهرک نشینان فراهم آورد در حالی که همواره به آنها وعده برقراری امنیت می داد اما در نخستین آزمون ناکام ماند و شکست خورد به ویژه اینکه عملیات تل آویو پس از یک عملیات تیراندازی انجام شد که در آن یک فلسطینی به خودروی شهرک نشینان در کرانه باختری اشغالی حمله کرد که به کشته شدن دو شهرک نشین منجر شد.

مقاومت فلسطین عملیات تل آویو را پاسخی طبیعی به جنایات اسرائیل علیه مسجد الاقصی و فلسطینیان دانست.

حماس تأکید کرد که این عملیات که یکی از فرزندان فلسطین در تل آویو انجام داد، در چارچوب پاسخ مشروع به تجاوزات رژیم اشغالگر و حکومت فاشیستی آن ضد مدافعان مسجد الاقصی و معتکفان در آن است.

جنبش جهاد اسلامی هم عملیات تل آویو را ضربه محکمی به ساختار امنیتی، نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر دانست که ثابت می کند دست قدرتمند مقاومت می تواند به عمق صهیونیست ها نفوذ کند و به تجاوزات آنها پاسخ دهد.

این در حالی است که مناطق و شهرک های اسرائیلی از شمال از سمت لبنان و از جنوب از سمت غزه آماج حملات ده ها راکت و موشک قرار گرفت اما کابینه نتانیاهو توان پاسخ به این حملات را نداشت که نشان می دهد تا چه حد بحران زده است، حقیقتی که خود مقامات اسرائیلی از جمله آویگدور لیبرمن وزیر جنگ پیشین این رژیم به آن اذعان کردند.

پربیننده ترین خبرها