باز شدن جبهه جدید جولان روی "اسرائیل" پس از غزه و لبنان

باز شدن جبهه جدید جولان روی
يکشنبه 20 فروردين 1402 - 14:44

پس از نوار غزه و جنوب لبنان، جبهه جدیدی این بار از دروازه جولان اشغالی سوریه به روی رژیم  اسرائیل باز می شود.

العالم - سوريه

برخی منابع نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به شلیک شش موشک در دو مرحله از خاک سوریه، مدعی شدند که تعدادی از آنها در یک منطقه باز در جولان اشغالی و در خط آتش بس سقوط کرده و از فعال شدن آژیرهای هشدار در چندین منطقه در جنوب جولان خبر دادند.

در همین حال یک منبع نظامی اردنی گزارش داد یک موشک در منطقه وادی عقربا در هوا منفجر شد و ترکش های آن در همان منطقه نزدیک مرز سوریه سقوط کرد.

همزمان، رسانه‌ها از مسئولیت تیپ قدس سوریه در هدف قرار دادن پایگاههای اشغالگران در جولان اشغالی در پاسخ به حملات اسرائیل به مسجد الاقصی خبر دادند، اما این تیپ درباره درستی آن به شبکه العالم چیزی نگفت و اعلام کرد هرگونه بیانیه رسمی از طریق محمد سعید فرمانده آن اعلام خواهد شد.

ارتش اسرائیل نیز به نوبه خود به سرعت اعلام کرد با حملات هوایی،پایگاه‌هایی داخل سوریه از جمله یک مجتمع نظامی و پایگاههای متعلق به ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

یک منبع نظامی سوری تاکید کرد پدافند هوایی سوریه موشک‌های متجاوز که چندین منطقه را در جنوب این کشور هدف قرار داده بود رهگیری و تاکید کرد برخی از آنها سرنگون شده و خسارات وارده فقط مادی بوده است

این تجاوز اسرائیل،ادامه مجموعه حملات اخیر است که چندین پایگاه را در داخل خاک سوریه در مجاورت دمشق و استان حمص هدف قرار داده است.

سوریه در پی بمباران متقابل و تنش در جبهه جولان، پس از نوار غزه و لبنان به سومین منطقه ای تبدیل شد که اشغالگران اعلام کردند که شلیک موشک را در کمتر از یک هفته از آنجا زیر نظر گرفته اند، این در حالی است که جبهه داخلی رژیم صهیونیستی افزون بر ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو و دولت، شاهد تشدید تنش ناشی از تهاجمات مکرر اسرائیل به مسجد الاقصی بود که منجر به درگیری در بخش‌های مختلف سرزمین‌های فلسطینی و مناطق داخل خط سبز شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها