رزمایش چین برای هدف قرار دادن مواضع کلیدی تایون + ویدئو

يکشنبه 20 فروردين 1402 - 21:42

چین در فضای تنش آلود روابط با تایوان، در حال برگزاری رزمایش های نظامی در تنگه تایوان است.

العالم - آسیا

بعد از انجام تمرین هایی برای محاصره کامل جزیره تایوان در روز اول، تمرین های روز دوم مشابه حملات دقیق مشترکی است که مواضع اصلی را در تایوان و آب های اطراف آن هدف قرار داد.

" دینگ یونگ " که سرباز نیروی موشکی ارتش چین است، گفت: ما اعتماد و قدرت تعامل با مواضع پیچیده مختلف و اجرای ماموریت های جنگی را داریم و می توانیم با قاطعیت بر هر قدرت خارجی چیره شویم و تلاش های جدایی طلبانه برای استقلال تایوان را به شکست بکشانیم.

به گزارش رسانه های رسمی چین ، ده ها جنگنده در حریم هوایی منطقه مورد هدف به پرواز درآمدند ، این درحالیست که نیروهای زمینی تمرین هایی را برای اجرای حملات دقیق علیه مواضع کلیدی اجرا می کنند.

این همان مساله ای است که وزارت دفاع تایوان نیز با اعلام زیر نظر گرفتن هفت ناو جنگی چین و حدود 60 جنگنده و بمب افکن چینی در اطراف این جزیره ، آنرا تایید کرده است.

وزارت دفاع تایوان تاکید کرده که نیروی هوایی این کشور درحالت آماده باش قرار دارد و قدرت موشکی ارتش چین را زیر نظر دارد.

این تمرین های نظامی درچارچوب پاسخ پکن به دیدار "تسای اینگ ون" رئیس تایوان با "کوین مک‌ کارتی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست.

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این موضع ، بر آمادگی واشنگتن برای پایبندی به تعهدات امنیتی خود در آسیا تاکید کرد و افزود: ما مطمئن هستیم که امکانات و قدرت کافی در منطقه برای تضمین صلح و ثبات و نیز پایبندی به تعهدات مربوط به امنیت ملی دراختیار داریم.

واشنگتن درعین حال تاکید کرد که راه های ارتباطی آن با پکن همچنان باز است . واشنگتن خواهان خویشتنداری و عدم تغییر وضعیت موجود شد.

پربیننده ترین خبرها