حمله به اهداف کلیدی شبیه‌سازی شده تایوانی در رزمایش ارتش چین

حمله به اهداف کلیدی شبیه‌سازی شده تایوانی در رزمایش ارتش چین
دوشنبه 21 فروردين 1402 - 03:46

ارتش چین یکشنبه و در دومین روز از رزمایش نظامی خود در اطراف تایوان، حملات دقیقی را به اهداف کلیدی شبیه‌سازی شده این جزیره انجام داد.

العالم-اسیا

ارتش چین چند روز پیش اعلام کرد که از صبح شنبه رزمایش نظامی هوایی و دریایی سه روزه‌ای را در تنگه تایوان و اطراف این جزیره برگزار خواهد کرد. این رزمایش اندکی پس از بازگشت تسای اینگ ون رئیس حکومت تایوان از آمریکا آغاز شد.

به نوشته اسپوتنیک، تحت فرماندهی یکپارچه مرکز فرماندهی عملیات مشترک ارتش چین، یگان‌های مختلف ارتش این کشور روز یکشنبه حملات دقیق مشترک شبیه‌سازی شده را بر روی اهداف کلیدی در جزیره تایوان و نواحی دریایی اطراف آن انجام دادند و همچنان به رزمایش تهاجمی خود در اطراف این جزیره ادامه می‌دهند.

یک خبرگزاری انگلیسی نیز به نقل از یک منبع ناشناس گفته است که چین حملات هوایی و دریایی شبیه‌سازی شده را به «اهداف نظامی خارجی» در آب‌های نزدیک سواحل جنوب غربی تایوان انجام داده است.

این منبع مدعی شد که تایوان تنها هدف آنها نیست و اقدامات ارتش چین را بسیار تحریک‌آمیز خواند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز شنبه حداقل ۵۸ هواپیما و ۹ کشتی ارتش چین را در حال نزدیک شدن به این جزیره شناسایی کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است: در خصوص تحرکات نیروی موشکی ارتش چین، نیروهای نظامی تایوان نیز از طریق سیستم‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی مشترک اطلاعات دقیقی دارد و نیروهای پدافند هوایی ارتش تایوان در حالت آماده‌باش هستند.

این وزارتخانه بار دیگر تاکید کرد که نیروهای تایوان درگیری‌ها را تشدید نخواهند کرد و اختلاف ایجاد نمی‌کنند و به رزمایش‌های چین به طور مناسب پاسخ خواهند داد.

این به دنبال آن بود که چین اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور از ۸ تا ۱۰ آوریل (۱۹ تا ۲۱ فروردین) تمرینات نظامی را در منطقه دریایی و حریم هوایی اطراف تایوان برگزار خواهند کرد.

به گفته پکن، این رزمایش هشداری برای حامیان استقلال تایوان و همچنین اقدامی برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین است.

رزمایش ارتش چین چند روز پس از دیدار تسای اینگ ون رئیس‌ حکومت تایوان با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سایر قانون‌گذاران این کشور در لس‌آنجلس، در جریان سفرش به ایالات متحده در راه بازگشت از گواتمالا و بلیز برگزار می‌شود.

این دومین بار در کمتر از یک سال گذشته است که یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با تسای دیدار می‌کند و باعث افزایش تنش بین ایالات متحده و حکومت تایوان از یک سو و چین از سوی دیگر می‌شود.

در آگوست ۲۰۲۲، تسای با نانسی پلوسی سلف مک کارتی هنگام سفر به تایپه ملاقات کرد. پکن آن نشست را محکوم و رزمایش‌های نظامی مشابهی را در اطراف جزیره برگزار کرد.

تایوان از سال ۱۹۴۹ تاکنون تحت حکومتی جدا از پکن اداره می‌شود اما چین این جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند و با تماس رسمی سایر کشورها با تایپه مخالف است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها