رزمایش دریایی محور مقاومت در آستانه روز جهانی قدس+ ویدیو

پنج‌شنبه 24 فروردين 1402 - 17:57

کشورهای محور مقاومت امروز (پنجشنبه) با برافراشتن پرچم فلسطین در آستانه روز جهانی «قدس» رژه دریایی برگزار کردند.

العالم - ایران

کشورهای محور مقاومت از جمله ایران، عراق و یمن هر یک به طور جداگانه در آستانه روز جهانی قدس، رژه دریایی برگزار کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز در مراسم رژه دریایی ارتش دو فروند کشتی جنگی و قایق‌های نظامی را در نزدیکی بندرعباس در تنگه هرمز به این رزمایش ملحق کرد. همچنین نیروی دریایی سپاه در استان گیلان در دریای خزر رژه نظامی برگزار کرد.

همزمان نیروهای یمنی در سواحل استان الحدیده در غرب این کشور و نیروهای حشد الشعبی عراق نیز رژه بزرگی را در دریا برگزار کردند.

«مهدی عبد الصاحب» خبرنگار شبکه العالم گزارش داد: تنگه هرمز در جنوب ایران شاهد حضور 2700 شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رژه دریایی به مناسبت روز جهانی قدس و برافراشتن پرچم فلسطین است.

سردار «علیرضا تنکسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد که مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است.

تنگسیری در درباره رژه دریایی در تنگه هرمز اظهار داشت: مسئله فلسطین مهمترین موضوع حقوق بشر در جهان و دفاع از آن دفاع از حقوق بشر است، وی افزود: مردم فلسطین باید بدانند که دشمن صهیونیستی امروز ضعیف‌تر از گذشته شده است و نابودی رژیم اشغالگر خیلی زود رخ خواهد داد.

از بصره تا بیت المقدس؛ پیام همبستگی با مردم فلسطین

فاضل بطاط، خبرنگار شبکه العالم در بصره گزارش داد: امروز بصره در جنوب عراق با برگزاری رژه دریایی، همبستگی خود را با مردم فلسطین به نمایش گذاشت.

وی افزود: جمعیت زیادی از مردم عراق از سراسر کشور برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از آنها در فعالیت های روز جهانی قدس حضور یافتند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: این رژه دریایی با برافراشتن پرچم های فلسطین و حضور مقامات رسمی عراق و مردم بصره برگزار شد.

1«حسین عز الدین» خبرنگار شبکه العالم در لبنان نیز گزارش داد: رژه دریایی که قرار بود امروز (پنجشنبه در بندر صور برگزار شود، به فردا جمعه، ساعت سه بعد از ظهر موکول شد.

پربیننده ترین خبرها