مردم الحدیده : هویت ایمانی ما مایه افتخار ما و فلسطین آرمان ما است

مردم الحدیده : هویت ایمانی ما مایه افتخار ما و فلسطین آرمان ما است
جمعه 14 بهمن 1401 - 22:50

در نواحی مختلف استان الحدیده یمن پس از نماز جمعه امروز تجمعاتی با عنوان «هویت ایمانی ما مایه سرافرازی ما و فلسطین آرمان ماست» برگزار شد.

العالم - یمن

شرکت کنندگان از نواحی مختلف استان الحدیده یمن در این مراسم، پایبندی خود را به «هویت ایمانی» که مایه مباهات همه مردم آزاده یمن است، اعلام و با آن تجدید عهد کردند.

یمنی ها فلسطین را مسئله محوری برای همه آزادگان و دفاع از آرمان ها و حفظ مقدسات را حق مسلم فلسطینیان دانستند. همچنین از حاکمان و ملت های عرب خواستند که به ناسیونالیسم خود و دین اسلام افتخار کنند و از غفلتی که موجب رسوایی و ننگ همه ملت شده است، دوری گزینند.»

در سخنرانی‌های ایراد شده در این مراسم به توطئه‌ها و نقشه‌هایی که ایمان و دین ملت را هدف قرار می‌دهند، پرداخته شد.
همچنین به این نکته اشاره شد که این توطئه‌های دشمن، مستلزم تقویت ارتباط مردم با کتاب خدا و رسول اکرم (ص) برای اصلاح اوضاع فعلی امت و وحدت میان اجزاء پراکنده و متفرّق آن است.

این سخنرانی‌ها به معانی عمیق و مفاهیم احیای جمعه های ماه مبارک رجب پرداخته شد که تقویت کننده هویت ایمانی مردم یمن و مشخصه بارز آنها است؛ در این راستا کلام حضرت مصطفی (ص) به عنوان مدال افتخاری برای آنها می درخشد که فرمودند: «الْإِيمَانُ يَمَانٍ وَالْحِكْمَةُ يَمَانِيَةٌ.» (ایمان یمانی و حکمت یمانی است).

در بیانیه‌های منتشر شده از سوی شرکت کنندگان از ملت‌های عرب و اسلام خواسته شده است که از وضعیت ذلت‌آمیز فعلی خارج شوند، با قاطعیت نیروهای خود را بسیج نمایند و برای حمایت از مردم فلسطین در آزادسازی سرزمین‌هایشان و تأسیس کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف تلاش کنند.

در این بیانیه‌ها سکوت شرم‌آور اکثر رژیم‌های عربی در قبال جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلام و گام‌های برخی سران کشورهای سازشکار عربی جهت عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی محکوم شد.»

همچنین پیامی خطاب به ملت های کشورهای سازکار مبنی بر اهمیت حمایت از ملت فلسطین و آرمان عادلانه آنها ایراد گردید.

در این بیانیه ها آمده است: «مردم الحدیده علی رغم اقدامات تجاوزکارانه دشمن و محاصره، همچنان در کنار ملت فلسطین و آرمان عادلانه آنها ایستاده اند و فلسطین آرمان اول و محوری این ملت است».

مردم الحدیده تاکید کردند: اتحاد برای حمایت از مقاومت در کشورهای منطقه تنها گزینه تقویت پایداری ملت فلسطین و حمایت از مبارزات آنها تا آزادی سرزمین‌هایشان و بیرون راندن اشغالگران صهیونیست است.

در این بیانیه ها شرکت کنندگان خواستار «تداوم احیای هویت ایمانی، انجام فعالیت های ریشه ای در این زمینه، ترویج فرهنگ قرآنی و افزایش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی برگرفته از کتاب الله» شدند.

پربیننده ترین خبرها