یاسر الحوری: نشانه‌های پیروزی نهایی محور مقاومت هویدا شده است/ احیای موضوع فلسطین با نامگذاری روز قدس

یاسر الحوری: نشانه‌های پیروزی نهایی محور مقاومت هویدا شده است/ احیای موضوع فلسطین با نامگذاری روز قدس
جمعه 25 فروردين 1402 - 10:30

دبیر شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: موضوع فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با اهتمام و توجه ویژه ای از سوی ملت های عربی و اسلامی روبرو شد و اکنون نشانه های پیروزی نهایی محور مقاومت بر رژیم صهیونیستی هویدا شده است.

العالم - یمن

یاسر الحوری امروز جمعه همزمان با روز جهانی قدس اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برغم همه فشارها و اتهام هایی که جمهوری اسلامی با آن روبرو شد، موضوع فلسطین از سوی امام خمینی (ره) در اولویت و مورد حمایت و پشتیبانی بی قید و شرط قرار گرفت.

وی تصریح کرد: واقعیت نشان می دهد که پس از نامگذاری روز جهانی قدس، موضوع فلسطین و قدس در جهان احیا شد و با استقبال و اهتمام گسترده اسلامی و عربی، رونق جدیدی یافت.

الحوری گفت: این نامگذاری توسط امام خمینی (ره) چنان موثر افتاد که رژیم صهیونیستی احساس خطر کرد و برخی از رژیم ها را مجبور کرد که از بزرگداشت آن که نشانه و یادآور ضعف برخی کشورهای عربی و اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی است، جلوگیری کنند.

وی افزود: ملت و دولت یمن، فلسطین را مسئله و موضوع محوری و اصلی جهان اسلام می دانند زیرا فرهنگ و عقیده ملت یمن برگرفته از قرآن کریم است و از این رو، ما دشمن اشغالگر صهیونیستی را عامل اصلی تفرقه میان مسلمانان می دانیم زیرا اینگونه به بقای رژیم خود ادامه می دهند.

دبیر شورای عالی سیاسی یمن گفت: ملت فلسطین و ملت یمن وضع مشابهی دارند زیرا ملت یمن نیز بیش از ۸ سال است که با تجاوز، محاصره و توطئه بین المللی روبرو است اما مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است و نبرد آزادسازی فلسطین، نبردی سرنوشت ساز است که امت اسلامی را برای همیشه از شر دشمنانش خلاص می کند.

وی خاطرنشان کرد: ساکنان سرزمین یمن از نظر تاریخی نیز ایمان دارند که ملت و ارتش یمن نقش مهم و فعالی در نبرد آزادسازی فلسطین و اخراج اشغالگران از آن خواهند داشت؛ هرچند که دیگر رژیم های عربی، دست از حمایت از فلسطین کشیده باشند.

الحوری تصریح کرد: ما معتقدیم که امروز از هر زمان دیگری به مشارکت در نبرد سرنوشت ساز آزادی فلسطین در چارچوب محور مقاومت که وحدت جبهه ها و میدان های آن درحال ظهور است، نزدیکتر هستیم. البته ضرورتا اینگونه نیست که نبرد سرنوشت با صهیونیست ها در یک یا دو سال به نتیجه برسد زیرا این جنگ بر آگاهی و آمادگی امت اسلامی مبتنی است و شاید صهیونیست ها در این مرحله بیش از دیگران از این موضوع و از محور مقاومت و بویژه از ملت و ارتش یمن در هراس باشند.

وی تاکید کرد: به نظر ما، آزادسازی فلسطین یک اقدام لحظه ای نیست بلکه روندی مبتنی بر جدا شدن صف حق از باطل و صف آزادگان و حق جویان از منافقان در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و نظامی است.

الحوری خاطرنشان کرد: ذلت پذیری و سازشکاری برخی حاکمان خائن کشورهای عربی و اسلامی که دست نشانده آمریکا بودند و دوره خدمتگذاری برخی از آن ها به پایان رسید، رژیم صهیونیستی را به اشغالگری بیشتر سرزمین فلسطین ترغیب کرد و کار به جایی رسید که این رژیم درحال تلاش برای عادی سازی روابط با دیگر حکومتها تحت عنوان به اصطلاح معامله قرن یا همان قرارداد شیطان است.

وی افزود: این حکام ننگ خیانت به امت اسلامی و فلسطین را در قبال بقای حکم شخصی خود پذیرفتند و از فلسطین و حتی از منافع کشورهای خود دست برداشتند و نادیده گرفتند و ما پایان کار برخی از آنها را با چشم خود مشاهد کردیم که چگونه اربابانشان آنها را به حال خود رها کردند.

دبیر شورای عالی سیاسی یمن با محکوم کردن روند سازش و مذاکره با صهیونیستها تصریح کرد: روند مذاکره درباره فلسطین در طول دهه های گذشته را می توان روند تسلیم، فروش و کوتاه آمدن در برابر رژیم صهیونیستی نامید.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل قدرتمند نیست بلکه به دلیل ضعف حکام عرب و تفرقه میان آنها و سوداگری آن ها با مسئله فلسطین در مقابل کسب رضایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب، این رژیم قدرتمند جلوه می کند.

الحوری گفت: برکسی پوشیده نیست که همه مذاکراتی که میان اعراب و صهیونیست ها انجام شد غیر از فراهم کردن اشغالگری و توسعه طلبی بیشتر صهیونیست ها نتیجه ای دربر نداشت.

وی افزود: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک اقدام جنایتکارانه در حق امت اسلامی و عربی و دست برداشتن از موضوع و مسئله ای است که همه امت بر آن اتفاق نظر دارند و می تواند در صورتی که بر محور آن اجتماع کنند، عامل عزت و سربلندی آن ها شود.

دبیر شورای عالی سیاسی یمن گفت: ملت یمن، عادی سازی روابط با اشغالگران را از سوی افراد و رژیم ها محکوم می کند و این اقدام از سوی اعراب و مسلمانان بسیار زشت تر و جنایت و گناهی نابخشودنی نه تنها از نظر دینی بلکه از نظر انسانی است.

وی گفت: ظلم و ستمی که ملت فلسطین با آن روبرو است و رسانه ها آن را شب و روز منتشر می کنند لکه ننگی بر پیشانی رژیم ها و حکامی است که با اشغالگران فلسطین روابط برقرار کرده اند.

الحوری در پایان تاکید کرد: سرنوشت محور مقاومت پیروزی نهایی برهمه دشمنان اسلام است که نشانه های آن در افق پدیدار گشته است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها