گفتگوی خطیب مسجدالاقصی با العالم؛ از کابینه افراطی، تا عملیات های شهادت طلبانه و رسوایی جنایتکاران صهیونیست

گفتگوی خطیب مسجدالاقصی با العالم؛ از کابینه افراطی، تا عملیات های شهادت طلبانه و رسوایی جنایتکاران صهیونیست
پنج‌شنبه 24 فروردين 1402 - 21:10

خطیب مسجدالاقصی درگفتگو با شبکه خبری العالم به تشریح اقدامات کابینه افراطی رژیم صهیونیستی، ایستادگی جوانان فلسطینی در برابر آنها، جنایتگری یورش نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و معتکفان مسجدالاقصی و رو شدن دستان آلوده به خون جانیان افراطی این رژیم برای جهانیان پرداخت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجدالأقصی و رئیس هیأت عالی اسلامی در قدس اشغالی، در گفت و گو با برنامه "ضیف و حوار" شبکه خبری العالم، درباره یورش نظامیان صهیونیست، حوادث و اقدامات فجیع که از ابتدای ماه مبارک در مسجد مبارک الاقصی علیه نمازگزاران و معتکفان فلسطینی رخ داده، تأکید کرد: به نظر می رسد اشغالگران حتی کمی پیش از ماه مبارک رمضان برنامه داشتند که کلمه صلح را ترویج کنند تا از این طریق به جهانیان بگویند که آنها به آرامش و صلح فرا می خوانند و در عوض هر اختلال احتمالی از سوی فلسطینیان است و این توهمی است که اشغالگران از ماه مبارک رمضان ایجاد و آن را تبلیغ کرده اند.

خطیب مسجدالأقصی خاطرنشان کرد، در واقع، آتش بس یک شعار خائنانه است که "اسرائیل" می خواهد با آن به اهدافش برسد، از این رو افزایش بحران دو علت دارد نخست اینکه مقامات اسرائیلی تندرو و افراطی هستند و همانها خواهان حمله به مسجدالاقصی بودند.

شیخ صبری گفت: دلیل دیگر وجود اپوزیسیون علیه کابینه راستگرای اسرائیل است، این کاببنه افراطی می‌خواهد حواس مخالفان را به سمت الاقصی منحرف، و درگیری را به مسجد الاقصی منتقل کند تا فشار مخالفان را از بین ببرد از این رو به دنبال افزایش بحران است و می خواهد ثابت کند که تصمیم گیرنده است و می تواند بدون موافقت اوقاف اسلامی آنچه را که می خواهد اجرا کند.
رئیس هیأت عالی اسلامی در قدس اشغالی، درباره حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و معتکفان در مسجدالاقصی و تخریب این مکان مقدس، ضرب و جرح فلسطینیان و اینکه آیا این پیامی از سوی آنها برای فلسطینی ها و پیامی برای گروههای یهودی تندرو و راضی کردن آنان در داخل رژیم دارد، تصریح کرد: همه این احتمالات ممکن است جزو برنامه ها و اهداف کابینه افراطی رژیم صهیونیستی باشد ، علاوه بر این آنها می خواهند ابهت جوانان اعتکاف کننده و نگهبانان مسجدالاقصی را بشکنند تا دیگر به این مکان مقدس برنگردند.

اشغالگران می خواهند مسجدالاقصی را از مسلمانان و نمازگزاران خالی کنند

وی تصریح کرد، اشغالگران سعی دارند مسجد الاقصی را از مسلمانان و نمازگزاران خالی کنند تا بدون مخالفت راه را برای متجاوزان باز و هموار کنند، بنابراین سه شنبه گذشته عملیات وحشیانه خود را علیه الاقصی انجام دادند که منجر به شکسته شدن درها و پنجره ها و دستگیری 450 جوان فلسطینی شد که با تحقیر و خشونتی که در آن نوعی نژادپرستی وجود داشت، آنان را از مسجد الاقصی بیرون کردند.

شیخ صبری افزود: رژیم صهیونیستی پس از یورش اول به مسجدالاقصی دیگر حمله وحشیانه خود را تکرار نکرد به گونه ای که اعتکاف کنندگان بدون مخالفت مسجد را ترک کردند، زیرا این رژیم سعی داشت چهارشنبه به این دلیل که روز آخر عید پاک است، حمله خود را دوباره تدارک ببیند، اما به دلیل انعکاس های و جنجالهای محلی و بین‌المللی که راه افتاد، به‌ویژه از سوی آمریکا مبنی بر اینکه «اسرائیل» به‌عنوان یک دولت حمایت مطلق کشورهای خارجی را از دست داده است، دیگر نمی تواند با روایت دروغ خود دنیا را فریب ‌دهد، عقب نشینی کرد.

وی گفت: قبلاً با رژیم صهیونیستی همدلی مطلق وجود داشت، اما پس از یورش وحشیانه به نمازگزاران و معتکفان درمسجدالاقصی، حوادث و اقدامات تندروها و وزرای کابینه افراطی نتانیاهو، حمایت بین المللی از این رژیم ضعیف شد لذا به ناچار از اقدامات پیشین خود عقب نشینی کرد.

علت عقب نیشنی اشغالگران از مسجدالاقصی

خطیب مسجدالأقصی با اشاره به واکنش قدرتمندانه فلسطینی ها در حیفا، سخنین و ام الفهم و باور اشغالگران مبنی بر اینکه آنها بمبی ساعتی هستند، خاطرنشان کردم مردم فلسطین درکرانه باختری، بیت المقدس ، نوار غزه و جنوب لبنان پاسخ محکمی به اشغالگران دادند. وی گفت همین واکنش ها ، دلیل عقب نشینی اشغالگران از حملات خود به مسجد الاقصی مبارک شد.
شیخ عکرمی صبری گفت: رژیم صهیونیستی مجبور شد از اقدامات خودسرانه خود در مسجد الاقصی عقب نشنی کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در یورش به مسجدالاقصی می خواست قدرت خود را به جوانان نشان دهد و مخالفان را از مخالفت خود منصرف کند تا آنها را به جنگ الاقصی بکشاند اما در برابر اراده فلسطنییان ناکام ماند.

شیخ صبری تصریح کرد، آمدن ایتمار بن گویر افراطی به کابینه راستگرای بنیامین نیانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل برای مردم فلسطین منفعت داشت زیرا باعث ایجاد شکاف در داخل اسرائیل شد و موجب مخدوش شدن چهره رژیم اشغالگر در جهان و در سطح بین المللی شد.

رئیس هیأت عالی اسلامی در قدس اشغالی، گفت: اقدامات کابینه افراطی رژیم صهیونیستی علیه مردم، سرکوب و کشتار فلسطینیان، احساسات جوانان فلسطینی را برانگیخت به طوری که که در برابر اقدامات تجاوکارانه این رژیم به انجام عملیات شهادت طلبانه مبادرت کردند.
شیخ صبری افزود: بن گویر پس از راه یافتن به کابینه نتانیاهو ناگهان به الاقصی هجوم آورد، اما پس از این عمل هتاکانه دیگر به الاقصی برنگشت و جرأت حضور در الاقصی را نداشت و دلیلش نیز جنجالی بود که علیه وی ایجاد شد و دیگر مورد استقبال قرار نگرفت.

پربیننده ترین خبرها