تحلیل روز|

متفاوت ترین روز قدس

متفاوت ترین روز قدس
جمعه 25 فروردين 1402 - 09:41

شاید کمتر دقت کرده باشیم اما رسانه ها بیشتر ناخواسته (متاثر از حوادث اخير) و احیانا کمی تا اندکی هدفمند، امسال و برخلاف عادت مالوف در سالهای گذشته به جای سخن گفتن از"مظلومیت" ملت فلسطین "به ویژه در روزهای اخیر و بخصوص در آستانه روز قدس از"اقتدار "مقاومت ،فلسطینیان و البته محور مقاومت سخن می گویند و تحلیل محتوای کلام رهبران مقاومت هم امروز همین را نشان می داد.

العالم _ تحلیل روز

اگر تا چندی پیش برخی کشورهای عربی درمقابل ایران به امریکا پشتگرم بودنداما بدلیل احساس "رهاشدگی" ترجیح دادند خرج خودرادراین مقوله ازامریکا جداسازند وتوهم القایی تهدید ازسوی ایران را واقعگرایانه کنار گذارند.
متاثرازاین فضا ترجیح دومشان این شد که برای هیچ باهیچ(اسرائیل)همداستانی نکنند تامبادا درمقابل هیچ مابه ازایی بااوهم سرنوشت شوند.
حالا ودراین شرایط بنظر می رسد نتانیاهو هم دقیقا به همان حس اعراب رسیده یعنی احساس رها شدگی،بااین تفاوت که برخلاف ایشان راه دومی برای پناه آوردن مقابلش نیست.
تجربه های اخیر نشان دادگنبد آهنین قابل رسوخ است،انجام عملیات درهرکجای اسراییل شدنی است،تجارت دریایی ۸۵درصدی رژیم پاشنه آشیل آن است وهرلحطه محل تهدید،حتی سوریه بظاهر منفعل دربرابر رژیم هم آمادگی کامل برای حضور درمیدان ورویارویی بارژیم رادارد.
اما کنار همه این موارد شاید یک مساله را رژیم بیشتر از همه کس وحتی اهل تحلیل وتفسیر متوجه شده باشد و آن اینکه در سایه نزدیکی ایران وسعودی ومتاثراز آن گشایش در امور مربوط به یمن،سوریه و لبنان زین پس باید آماده شرایطی باشد که در آن کل محور مقاومت ازهمه مسایل حاشیه ای ودغدغه های جانبی رها شود ودیگر هیچ کارورسالتی جزمبارزه با اسرائیل نداشته باشد. امروز این عزم جزم، هم ازصدا وهم از سیمای فرماندهان مقاومت ودرپیامهای روز قدسشان کاملا قابل خوانش بود .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها