واکنش عمان به ازسرگیری روابط میان کشورهای عربی

واکنش عمان به ازسرگیری روابط میان کشورهای عربی
جمعه 25 فروردين 1402 - 10:19

عمان از احیای روابط دیپلماتیک بین بحرین و قطر استقبال و از برقراری خدمات کنسولی و پروازهای بین عربستان سعودی و سوریه قدردانی کرد.

العالم - جهان اسلام

وزارت امور خارجه عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که از همکاری بین برادران و اقدامات مشترک کشورهای حاشیه خلیج فارس به نفع همگان در منطقه حمایت و آن را تقویت می‌کند.

این کشور همچنین حمایت خود را از تمام تلاش های انجام شده برای بازگرداندن سوریه به آغوش وطن عربی خود و ازسرگیری نقش فعالش در جهان عرب و همچنین دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه که حافظ وحدت، یکپارچگی خاک و برقراری امنیت و ثبات در این کشور باشد، تأکید کرد.

قطر و بحرین عصر دیروز چهارشنبه در مقر دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض پایتخت عربستان سعودی برای احیای روابط دیپلماتیک بین دو کشور به توافق رسیدند. این توافق مطابق با اصول منشور سازمان ملل متحد و مفاد کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک 1961 است.

پیش از این، کمیته پیگیری قطر و بحرین اولین نشست خود را در مقر دبیرخانه شورای همکاری در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار کرد.

این نشست به ریاست احمد بن حسن الحمادی دبیرکل وزارت امور خارجه قطر و با حضور شیخ عبدالله بن احمد آل خلیفه معاون وزیر امور خارجه بحرین در امور سیاسی برگزار شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها