سفارت سوریه در تونس به زودی بازگشایی می‌شود

سفارت سوریه در تونس به زودی بازگشایی می‌شود
چهارشنبه 23 فروردين 1402 - 16:36

سوریه و تونس پس از یک دهه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند.

العالم - سوریه

به نقل از آسوشیتدپرس، رسانه‌های دولتی سوریه روز چهارشنبه گزارش دادند پس از اعلام تونس مبنی بر تعیین سفیر جدید در دمشق، سوریه نیز سفارت خود را در تونس بازگشایی خواهد کرد.

تونس جدیدترین کشور عربی است که پس از یک دهه قطع روابط خود با سوریه، روابط را با دمشق از سر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه سانا، در بیانیه مشترک وزارت خارجه دو کشور آمده است اقدام قیس سعید، رئیس جمهور تونس برای تعیین سفیر جدید بلافاصله مورد تایید متقابل دولت سوریه قرار گرفت.

این اعلام، آخرین گام در روند منطقه ای برقراری روابط با دمشق است که از زمان زلزله مرگبار 6 فوریه در سوریه و ترکیه و برقراری مجدد روابط بین عربستان سعودی و ایران با میانجی‌گری چین تسریع شده است.

سوریه به طور گسترده توسط دولت های عربی از سال 2011 منزوی شده بود. فروپاشی روابط آنها با اخراج سوریه از اتحادیه عرب به اوج خود رسید. تونس در سال 2012 سفارت خود را در دمشق تعطیل کرد.
در اوایل سال جاری، اسد از عمان و امارات متحده عربی دیدار کرد. گزارش ها حاکی از آن است که دولت سوریه در حال مذاکره با عربستان سعودی برای بازگشایی سفارت هایشان است.

عربستان سعودی میزبان نشست آتی عدی اتحادیه عرب در ماه مه است، جایی که به گفته احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، بیشتر کشورها امیدوارند عضویت سوریه را بازگردانند.

پربیننده ترین خبرها