گزارش خبرنگار العالم از روز قدس در عراق

شنبه 26 فروردين 1402 - 15:01

مردم عراق راهپیمایی روز جهانی قدس را تحت عنوان «مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین» برگزار کردند. شرکت کنندگان پرچم فلسطین و عراق و بنرهایی را حمل می کردند که بر پایبندی به قدس به عنوان هسته اصلی درگیری با دشمن صهیونیست تاکید می کرد. آنها همچنین جنایات اشغالگران صهیونیست را علیه مردم فلسطین محکوم کردند.

العالم _ عراق

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد، مردم عراق تحت عنوان «مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است» مراسم روز جهانی قدس را برگزار کردند. هزاران عراقی و پیشاپیش آنان رهبران مقاومت که خود را جزئی جدایی ناپذیر از جغرافیا و محور مقاومت در برابر رژیم اشغالگر می دانند، در راهپیمایی روز قدس در بغداد شرکت کردند.

اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النُجَباء در سخنانی گفت: موضع ما در عراق، کشور انبیا و اولیای الهی، در برابر موساد و عوامل آن، مروجان و حامیان صهیونیست مشخص و ثابت خواهد ماند. هیچ یک از این خائنان از این اقدام جنایتکارانه در امان نخواهند بود.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی که به دعوت رسمی به بغداد سفر کرده است نیز وحدت نیروهای مقاومت را در مقابله با طرح اشغالگران صهیونیست، رکن مهم پایان اشغالگری دانست.

النخاله گفت: ای مردم بزرگ عراق، ما به عراق آمدیم و متوجه شدیم که عراق به چه معناست و اینکه حضور فعال شما در مقابل طرح جنایتکارانه صهیونیست ها تا چه حد مهم است.

در همین حال در اقدامی که بیانگر موضع رسمی عراق در حمایت از گزینه مقاومت فلسطین است، عبداللطیف رشید رئیس جمهور و محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از زیاد النخاله استقبال کردند و بر حمایت عراق از مقاومت مردم فلسطین در مواجهه با رژیم اشغالگر اسرائیل تاکید کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها