گزارش خبرنگار العالم از راهپیمایی میلیونی یمنی ها در روز قدس+ ویدیو

شنبه 26 فروردين 1402 - 12:34

صنعا پایتخت یمن و استان های این کشور شاهد راهپیمایی های گسترده مردمی به مناسبت روز جهانی قدس بود و شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی در محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند که فلسطین قضیه محوری امت اسلام است.

العالم _ یمن

خبرنگار شبکه العالم در یمن گزارش داد صنعا و استان‌های مختلف یمن روز جمعه صحنه حضور میلیونی مردم به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس بود. مردم یمن با حضور گسترده در این راهپیماها تاکید کردند که یمن کنار قدس و مجاهدان فلسطینی تا آزادای فلسطین ایستاده است.

سرلشکر محمد جابر عوض، استاندار صعده در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: مردم صعده در این روز خجسته، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس که امام خمینی(ره) آن را اعلام کرد و در پاسخ به ندای عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصار الله در میادین شهرهای مختلف حضور یافتند تا مخالفت آشکار خود با آمریکا و «اسرائیل»، غده سرطانی و همبستگی خود را با مردم فلسطین فریاد بزنند.

علی الشرفی، رئیس کمیته سازماندهی راهپیمایی ها در صعده نیز به خبرنگار العالم گفت: ما در این روز تأکید می کنیم که اسرائیل دشمن ما است و هر چقدر هم که برخی عرب ها ریاکارانه به سمت عادی سازی حرکت کنند، این دشمنی ادامه خواهد یافت زیرا خداوند چنین فرموده است.

شرکت کنندگان در راهپیمایی های روز قدس در یمن همچنین از نهادهای رسانه ای عربی و اسلامی خواستند تا فضای عادلانه ای برای گفتگو درباره اهمیت قدس و مقدسات اسلامی و خطری که از جانب صهیونیست ها متوجه آنها است، فراهم آورند.

پربیننده ترین خبرها