تازه ترین گزارش خبرنگار العالم از درگیری های سودان

شنبه 26 فروردين 1402 - 18:45

خبرنگار شبکه خبری العالم از ادامه درگیری میان ارتش و نیروهای شبه نظامی موسوم به واکنش سریع سودان خبر داد.

العالم – سودان

بنابر این گزارش، ارتش به بمباران پادگان کرری در ام درمان وابسته به نیروهای شبه نظامی "واکنش سریع" مبادرت کرده، همچین این گزارش می افزاید که شبه نظامیان بر ساختمان رادیو و تلویزیون سودان مسلط شده اند.

درگیری میان ارتش سودان و نیروهای شبه نظامی موسوم به واکنش سریع، سه کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است.

پروازها در فرودگاه خارطوم متوقف شده و درگیری ها در داخل آن بین ارتش سودان و شبه نظامیان ادامه دارد.

ارتش سودان اعلام کرد که نیروهای شبه نظامی واکنش سریع در ایالت های القضارف، کسالا و همشکوریب و برخی از پایگاه های شان در پایتخت، خود و سلاح هایشان را تسلیم کرده اند، خیابان های خارطوم نیز به دلیل درگیری ها خالی از عابران پیاده و وسایل نقلیه شده است.

درگیری میان شبه نظامیان و ارتش سودان در خارطوم و ام درمان پایتخت سودان در جریان است و مناطق جنوب خارطوم نیز با وجود مواضع شبه نظامیان (نیروهای واکنش سریع ) همچنان شاهد درگیری است.

البته هنوز خبر حضور شبه نظامیان در کاخ ریاست جمهوری تایید نشده است.

فرماندهی نیروهای مسلح سودان اعلام کرد که شبه نظامیان (نیروهای واکنش سریع) در برخی ایالت ها خود را تسلیم کرده اند و سلاحشان را به ارتش تحویل داده اند. وی گفت که با آنها با احترام کامل برخورد خواهیم کرد.

درگیری در خارطوم و ایالت هایی مانند پورت سودان ادامه دارد و زره پوش های نظامی وارد خیابانهای این شهر شده اند، در الفاشر در دارفور شمالی نیز درگیری ادامه دارد.

خبرنگار العالم همچنین از انهدام دو تانک ارتش سودان از سوی شبه نظامیان "واکنش سریع" در اطراف ساختمان تلویزیون سودان خبر داد.

درگیری‌ها در منطقه نزدیک به کاخ ریاست‌جمهوری و مقر فرماندهی کل ارتش سودان در مرکز خارطوم ازسرگرفته شده است.

پربیننده ترین خبرها