صنعا: دور بعدی مذاکره با ریاض، بعد ازعید فطربرگزار می‌شود

صنعا: دور بعدی مذاکره با ریاض، بعد ازعید فطربرگزار می‌شود
يکشنبه 27 فروردين 1402 - 01:03

رئیس شورای عالی سیاسی یمن هشدار داد که اگر ائتلاف سعودی وآمریکا به فکر آن باشند که درگیری‌های نظامی را از سر بگیرند و در روند صلح مانع‌تراشی کنند، باید بدانند که یمن دست برتر را دارد.

العالم-یمن

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن امرز شنبه، سران این کشور را در جریان مذاکراتی قرار داد که هفته گذشته با هیأت سعودی و با میانجیگیری عمان صورت گرفت.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گزارش داد، المشاط در این نشست که در صنعا برگزار شد، تأکید کرد که مذاکرات بر سر موارد زیادی، مثبت بوده است.

هفته گذشته یک هیأت رسمی از عربستان و عمان وارد صنعا شدند. این نخستین سفر هیأت سعودی به صنعا از آغاز جنگ همه‌جانبه علیه یمن بوده است که از فرورین ۱۳۹۴ آغاز شد و خسارات و تلفات زیادی به ملت یمن تحمیل کرد. این جنگ باعث شده صدها هزار یمنی کشته و دهها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شود.

المشاط با بیان اینکه قرار شده است بعد از عید سعید فطر، دور جدیدی از مذاکرات برگزار شود، افزود: اگر ائتلاف سعودی و به دنبال آن، آمریکا به فکر آن باشد که درگیریهای نظامی را از سر بگیرد و در روند صلح مانع‌تراشی کند، باید بداند که یمن دست برتر را دارد.

این مقام یمنی ضمن قدردانی از نقش کارآمد عمان برای برقراری صلح در یمن، بازگشت اسرای یمنی به این کشور را تبریک گفت و خواستار آزادی همه اسرا شد.

رسانه‌های یمنی روز گذشته (جمعه) از ورود اولین هواپیمای حامل ۱۲۵ اسیر یمنی آزاد شده از عدن به فرودگاه صنعاء خبر داده و گفتند که روند مبادله اسرا سه روز به طول خواهد انجامید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها