تداوم نبردهای شدید بین ارتش سودان و شبه نظامیان در پایتخت/ هر لحظه صدای توپ و گلوله به گوش می رسد

يکشنبه 27 فروردين 1402 - 21:36

هم زمان با انتشار خبرهای ضد و نقیض، نبردهای شدید بین ارتش سودان و شبه نظامیان نیروهای واکنش سریع در خارطوم، پایتخت و دیگر شهرهای این کشور ادامه دارد.

العالم _ سودان

در حالی که دو طرف جنگ در سودان از کسب دستاوردهای میدانی سخن می گویند، خارطوم، پایتخت شاهد شرایط امنیتی خطرناکی است و هر لحظه صدای توپ و گلوله به گوش می رسد. این در حالی است که درگیری های خونین در مناطق مختلف سودان تا کنون صدها کشته و زخمی هم از نیروهای نظامی و هم از غیرنظامیان بر جای گذاشته است هرچند خبرها درمورد تحولات جنگ ضد و نقیض است.
در حالی که ارتش سودان تأکید می کند که عملیات نظامی به زودی با پیروزی ارتش پایان می‌یابد، شبه نظامیان نیروهای واکنش سریع با هشدار درمورد هرگونه مداخله خارجی، اعلام کرده اند تا زمانی که ارتش همه پایگاه های خود را تحویل ندهد، جنگ را متوقف نخواهند کرد.

در چنین شرایطی درگیری‌های خونین اطراف پایگاه های نظامی، مراکز دولتی و فرودگاه‌ها ادامه دارد و هر طرف تلاش می‌کند سیطره خود را گسترش دهد.
در سایه این تحولات، اتحادیه عرب به درخواست قاهره و ریاض، دو متحد اصلی ارتش سودان، تشکیل جلسه فوری داد و خواستار توقف فوری درگیری ها، بازگشت سریع به راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران و حفظ امنیت و وحدت سودان شد.

با این حال نماینده سودان در اتحادیه عرب درگیری ها در این کشور را موضوعی داخلی دانست و از اتحادیه عرب خواست با صدور بیانیه ای از خارطوم حمایت کند.

نماینده مصر هم از دو طرف درگیری در سودان خواست تا تضمین کنند که منافع مصر به خطر نخواهد افتاد.

پربیننده ترین خبرها