چرا تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران جدی گرفته نمی‌شود؟

چرا تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران جدی گرفته نمی‌شود؟
دوشنبه 28 فروردين 1402 - 21:01

خبر: ران بن یشای، کارشناس نظامی اسرائیلی، یک سند محرمانه آمریکایی را افشا کرد مبنی بر اینکه، ارتش اشغالگر در فوریه گذشته تمرینی را برای حمله هوایی علیه ایران با هدف نابود کردن تاسیسات هسته‌ای این کشور انجام داده است.

تحلیل:

-لزومی ندارد که خبر تمرین نظامی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای در ایران را در زمره اخبار محرمانه قرار بدهیم. اخبار رزمایش‌ها و تمرین‌های نظامی که این رژیم هر از گاهی به تنهایی و یا به صورت مشترک با آمریکا اجرا می‌کند و در آن حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را شبیه‌سازی می‌کند به صورت مفصل و دقیق توسط رسانه‌ها منتشر می‌شود.

-کار به جایی رسیده که آمریکا و رژیم صهیونیستی در کمتر از دو سال، 3 رزمایش را برای آزمایش سطح آمادگی و تقویت هماهنگی دوجانبه در چارچوب آماده‌سازی مقدمات حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران ترتیب دادند و در آنها ده‌ها هواپیما و هزاران سرباز و نیز ناو هواپیمابر و ناو‌های جنگی مشارکت داشتند.

-بدیهی است که هدف از افشای این سند درباره تمرین نظامی ارتش اشغالگر در ماه فوریه برای حمله هوایی به ایران، تا حدودی اعتبار بخشیدن به تهدیدهای اسرائیل است به‌ویژه که تمام تهدیدهای این رژیم علیه ایران بی‌اعتبار شده و صرفا هذیان‌گویی است و حتی به مایه طنز برای رسانه‌ها و مطبوعات تبدیل شده است.

- ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل می‌گوید که "نتانیاهو درباره قدرت اسرائیل برای حمله به ایران دروغ می‌گوید و اسرائیلی‌ها را فریب می‌دهد". اسحاق بریک، ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل در روزنامه معاریو درباره رویارویی اخیر میان این رژیم و مقاومت نوشته است: "اسرائیل در نحوه پاسخ به حملات موشکی از لبنان، غزه و سوریه در عید پاک، خودش را در معضل دشواری یافته است. در قیاس با جنگ چند جبهه‌ای در مرحله آتی، این موشک‌ها به مثابه آزمایش کردن امکانات است. به نحوی که جبهه داخلی روزانه در معرض 3500 موشک و خمپاره و پهپاد قرار خواهد گرفت و صدها پایگاه نابود خواهد شد و تلفات بیشتر و ویرانی‌های وحشتناکی به بار خواهد آورد. سامانه گنبد اهنین در مواجهه با آن کارساز نخواهد بود. هر گونه واکنش تند و نامتوازن از سوی اسرائیل می‌تواند منجر به وقوع یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار شود، در حالی‌که ارتش اسرائیل و جبهه داخلی برای آن آمادگی ندارند". لذا باید گفت ادعاهای این رژیم درباره حمله به ایران یاوه‌گویی است.

پربیننده ترین خبرها