گفت وگوی «الی کوهن» با «چین گانگ» و تکرار اتهام زنی‌های واهی به ایران

گفت وگوی «الی کوهن» با «چین گانگ» و تکرار اتهام زنی‌های واهی به ایران
سه شنبه 29 فروردين 1402 - 01:26

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت وگوی تلفنی با چین گانگ وزیر امور خارجه چین اتهامات بی اساس این رژیم علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را تکرار کرده است.

العالم-فلسطین اشغالی

«الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تلفنی با «چین گانگ» وزیر خارجه چین صحبت کرده است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با همتای چینی خود درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت وگو کرده است.

این گزارش می‌افزاید کوهن در گفت وگو با گانگ از او خواسته تا کشورش به ایران برای آنچه که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی جلوگیری از دستیابی به سلاح اتمی خوانده است، فشار بیاورد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این گفت وگو در ادامه سیاست‌های خصمانه این رژیم علیه ایران، مدعی شده است که ایران کانون بی ثباتی است و فعالیت‌های منطقه‌ای آن به خاورمیانه آسیب می‌زند.

کوهن همچنین مدعی شده است که این رژیم برای جلوگیری از دستیابی ایران به آنچه که او سلاح هسته‌ای خوانده است، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی بدون نظارت‌های بین المللی و عضویت در کنوانسیون‌های بین المللی، دارای صدها کلاهک هسته‌ای است. تخمین زده شده است که رژیم صهیونیستی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلاهک اتمی داشته باشد.

ایران بارها تاکید کرده که برنامه هسته‌ای خود صلح آمیز است و به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

وزیر خارجه چین دوشنبه شب همچنین تلفنی با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین صحبت کرده است.

گانگ در این گفت وگوی تلفنی گفت که کشورش آماده ارائه کمک‌های اقتصادی و سیاسی به فلسطین و حمایت از پروژه‌های عمرانی مورد نیاز است.

وزیر خارجه چین همچنین بر تمایل این کشور برای ارائه حمایت قوی مورد نیاز برای تحقق تشکیل کشور مستقل فلسطینی و عضویت کامل این کشور در سازمان ملل تاکید کرد.

ايرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها