پارلمان لبنان به تعویق انتخابات شهرداری‌ها رای داد

پارلمان لبنان به تعویق انتخابات شهرداری‌ها رای داد
سه شنبه 29 فروردين 1402 - 13:56

این دومین بار است که انتخابات شهرداری‌های لبنان به دلیل نگرانی از کمبود بودجه به تعویق می‌افتد.

العالم - لبنان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، پارلمان لبنان روز سه‌شنبه برای دومین بار انتخابات شهرداری‌ها را تا یک سال به تعویق انداخت. این نگرانی وجود دارد که دولت نتواند بودجه مورد نیاز را در زمان مناسب برای رای‌گیری تامین کند.

این تأخیر در حالی رخ می‌دهد که اقتصاد و زیرساخت‌های لبنان در حال فروپاشی هستند و قانون‌گذاران در پارلمان قادر به دستیابی به توافقی برای پایان دادن به خلاء ریاست‌جمهوری نیستند.

لبنان همچنین نزدیک به یک سال است که بدون یک دولت کارآمد بوده است و نجیب میقاتی، نخست وزیر، کابینه موقت با وظایف محدود را رهبری می کند. این کشور همچنین از اواخر سال 2019 در یک بحران اقتصادی شدید قرار داشته است و سه چهارم جمعیت اکنون در فقر به سر می برند.

انتخابات شهرداری لبنان در ابتدا برای ماه مه 2022 برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل مصادف شدن با انتخابات پارلمانی که باعث شد ده ها قانونگذار منتقد انتخاب شوند، به مدت یک سال به تعویق افتاد.

در اوایل ماه جاری، بسام مولوی، وزیر کشور موقت، که بر انتخابات نظارت دارد، گفت لبنان آماده برگزاری به موقع انتخابات شهرداری است و وی از اتحادیه اروپا و سازمان ملل کمک مالی دریافت کرده است تا فشار مالی وارده بر بودجه این کشور کاهش یابد.

اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد از این کشور بحران زده خواسته اند تا انتخابات را در زمان مقرر برگزار کند.

با این حال، قانونگذاران هنوز پیش‌نویس قانونی را تصویب نکرده اند که برگزاری انتخابات را از طرف وزارت کشور تضمین کند.

الیاس نیکلاس بوصعب، معاون رئیس مجلس در جلسه کمیته پارلمانی درباره بودجه گفت برگزاری رای‌گیریِ به موقع «غیرممکن» است و افزود نماینده مولوی به قانونگذاران گفته است علیرغم ادعای وزیر کشور، نمی‌توانند بودجه مورد نیاز را تامین کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها