حزب الله: نگاه به خارج برای انتخاب رئیس جمهوری بیهوده است

حزب الله: نگاه به خارج برای انتخاب رئیس جمهوری بیهوده است
سه شنبه 8 فروردين 1402 - 04:23

نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان دوشنبه شب در خصوص تصمیم برای انتخاب ریاست جمهوری در کشورش گفت که توقع داشتن از خارج برای انتخاب رئیس جمهوری تنها وقت تلف کردن در زمان دشواری است که در آن قرار داریم.

العالم - لبنان

به نوشته خبرگزاری "العهد" لبنان، قاووق در این باره گفت: تصمیم برای انتخاب ریاست جمهوری فقط توسط مردم لبنان باید انجام گیرد.

وی افزود: اولویت حزب الله این است که مانع از فروپاشی شود، درحالی که دیگران از آن در راستای تحریم‌های آمریکا و به قیمت ضربه زدن به مردم لبنان و معیشت استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: لبنان دیگر نمی تواند هزینه ماجراجویی‌ها و حساب باز کردن‌های غیر حساب شده را بپردازد، ما به دنبال انتخاب یک رئیس جمهوری هستیم که مسأله توافق [میان گروه‌های مختلف] را بپذیرد، درحالی که دیگران درصدد انتخاب رئیس جمهوری برای طرح فتنه انگیزی میان لبنانی‌ها هستند.

وی با بیان این که "توقع از بیرون از لبنان داشتن برای انتخاب رئیس جمهوری وقت تلف کردن در این زمان دشوار است"، اظهار کرد: منطقه درحال ورود به مرحله جدیدی است و تحولات راهبردی در نتیجه نزدیکی کشورها با سوریه و ایران در جریان است و ما برای این که از قافله عقب نمانیم باید با این تحولات همگام شویم و با آن حرکت کنیم.

رسانه‌ها پیشتر گزارش دادند که "نبیه بری" رئیس مجلس عراق در دیدار به سفیر فرانسه در بیروت به وی گفته که خواستار تشکیل جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور بلافاصله پس از پایان ماه رمضان خواهد شد.

دوران ریاست جمهوری میشل عون ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۹ آبان ماه) پایان یافت و از آن زمان لبنان دچار خلأ سیاسی شده است.

مجلس نمایندگان لبنان پس از ۱۱ جلسه هنوز نتوانسته است فردی را به عنوان ریاست جمهوری انتخاب کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها