پلیس تونس سه مقام برجسته حزب النهضه را دستگیر کرد

پلیس تونس سه مقام برجسته حزب النهضه را دستگیر کرد
سه شنبه 29 فروردين 1402 - 14:00

دستگیری‌های روز سه‌شنبه ساعاتی پس از بازداشت راشد غنوشی، رهبر حزب النهضه رخ داد.

العالم - تونس

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، پلیس تونس روز سه شنبه سه مقام بلندپایه حزب اصلی مخالف النهضه را ساعاتی پس از بازداشت راشد غنوشی، رهبر حزب، دستگیر کرد. غنوشی شناخته‌شده‌ترین منتقد رئیس جمهور قیس سعید محسوب می‌شود.

مونیا بوعلی، وکیل دادگستری به رویترز گفت که مقامات دستگیر شده محمد گومانی، بلقاسم حسن و محمد شنایبه هستند. مقامات النهضه نیز این دستگیری‌ها را تایید کردند.

مقامات این حزب گفتند پلیس بامداد روز سه شنبه به مقر حزب النهضه یورش برد و پس از ارائه حکم قضایی، همه حاضران را از محل خارج کرد.

پلیس در سال جاری چهره های سیاسی برجسته ای را که معتقدند سعید پس از تعطیل کردن مجلس منتخب در سال 2021 در مسیر کودتا حرکت می‌کند، دستگیر کرده است.

بازداشت‌های پیشین، که به مطرح شدن اتهام توطئه علیه امنیت دولت منجر شد، نگرانی‌هایی را از سوی ایالات متحده و گروه‌های حقوق بشر به همراه داشت.

یک مقام وزارت کشور گفت که غنوشی برای بازجویی دستگیر شده و خانه اش به دستور دادستان عمومی - که «اظهارات تحریک‌آمیز» را بررسی می‌کند، بازرسی شده است.

وکلای غنوشی گفتند از روند تحقیقات اطلاعی ندارند.

غنوشی روز شنبه در یک نشست مخالفان گفته بود: «تونس بدون النهضه، بدون اسلام سیاسی، بدون چپ یا هر فعالیت دیگری، پروژه ای در مسیر جنگ داخلی است».

غنوشی 81 ساله که در دهه 1990 در تبعید به سر می‌برد و در جریان انقلاب 2011 تونس که دموکراسی را به ارمغان آورد به کشور بازگشت، افزود کسانی که «کودتا را جشن گرفتند افراط‌گرایان و تروریست‌ها« هستند.

پربیننده ترین خبرها