دستور رهبر کره شمالی برای پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی این کشور

دستور رهبر کره شمالی برای پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی این کشور
چهارشنبه 30 فروردين 1402 - 10:23

کیم جونگ اون در اداره ملی توسعه هوافضا گفت شناسایی نظامی برای کره شمالی ضروری است تا از روش های بازدارندگی جنگی خود به شکلی موثر استفاده کند.

العالم - آسیا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، رسانه های دولتی روز چهارشنبه گزارش دادند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت کشورش توسعه نخستین ماهواره جاسوسی نظامی خود را تکمیل کرده و به مقامات دستور داده است تا طبق برنامه آن را پرتاب کنند.
وی در جریان بازدید خود از آژانس هوافضای کره شمالی در روز سه شنبه تاکید کرد دستیابی به یک سامانه نظارتی-‌فضایی برای مقابله با آنچه او تهدیدات امنیتی جدی ناشی از «خصمانه‌ترین لفاظی‌ها و اقدامات صریح» از سوی آمریکا و کره جنوبی در سال جاری می نامد بسیار ضروری است.
کره شمالی گفته است آزمایش‌های تسلیحاتی گسترده این کشور، از جمله اولین پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد که برای حمله به سرزمین اصلی ایالات متحده در هفته گذشته طراحی شده است، پاسخی به تمرین‌های نظامی مشترک بین آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، کره جنوبی و ژاپن، است.
کیم جونگ اون در اداره ملی توسعه هوافضا گفت که شناسایی نظامی برای کره شمالی ضروری است تا به طور موثر از روش های بازدارندگی جنگی خود استفاده کند.
او افزود که ساخت «ماهواره شناسایی نظامی شماره 1» در ماه جاری (آوریل) به اتمام رسیده است و دستور داد تا تلاش ها برای تسریع در آماده سازی نهایی برای پرتاب آن در یک تاریخ برنامه ریزی شده که او فاش نکرد، انجام شود. وی گفت: کره شمالی باید چندین ماهواره را به فضا پرتاب کند تا توانایی جمع آوری اطلاعات را به طور منسجم به دست آورد.
کیم جونگ اون همچنین ایالات متحده و کره جنوبی را به گسترش مانورهای نظامی خصمانه تحت نام تقویت اتحاد متهم کرد. او آمریکا را متهم کرد با استقرار ابزارهای استراتژیک مانند ناوهای هواپیمابر و بمب افکن های هسته ای، کره جنوبی را به «پایگاه پیشرفته برای تجاوزگری» تبدیل کرده است.

پربیننده ترین خبرها