رایزنی شاه اردن و ولی‌عهدسعودی در جده درباره فلسطین

رایزنی شاه اردن و ولی‌عهدسعودی در جده درباره فلسطین
پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 12:50

شاه اردن و ولی‌‌عهد سعودی، شب گذشته در جده با یکدیگر دیدار و درباره تلاش‌های عربی در خصوص قضیه فلسطین رایزنی کردند.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش وبگاه خبری «عمون» اردن، «عبدالله دوم» شاه اردن امروز (پنجشنبه، ۲۰ آوریل)، طی پستی در توئیتر از دیدارش با «محمد بن سلمان» ولی‌‌عهد سعودی در جده خبر داد و این دیدار را برادرانه و مفید توصیف کرد.

وی افزود: در این دیدار بر عمق روابط تاریخی میان مردم اردن و عربستان سعودی و تداوم تقویت آن در راستای خیر دو کشور و امت عربی تاکید شد.

به نوشته روسیا الیوم، شاه اردن در این دیدار خواستار افزایش تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شد.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از فلسطینی‌ها برای دستیابی به حقوق مشروعشان و افزایش تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای ایجاد یک افق سیاسی برای قضیه فلسطین و زمینه‌سازی برای از سرگیری مذاکرات با هدف دستیابی به یک صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل دو دولتی تاکید کرد.

به گزارش فارس، شاه اردن که صبح امروز، پس از ادای مناسک عمره، به امان بازگشت، در این دیدار به نقش محوری عربستان سعودی در اقدام مشترک عربی، اشاره کرد و از تلاش های این کشور برای میزبانی از نشست سران کشورهای عربی در سی و دومین نشست آن در ریاض در ماه آینده قدردانی کرد.

شاه اردن و ولی‌عهد سعودی در این دیدار که در کاخ السلام برگزار شد، بر تمایل خود برای حفظ هماهنگی و رایزنی‌های دوجانبه در مورد موضوعات مورد اهتمام مشترک در راستای منافع کشورهای عربی و اسلامی تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها