وزیر خارجه اردن: تنها راه رسیدن به صلح، پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی است

وزیر خارجه اردن: تنها راه رسیدن به صلح، پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی است
پنج‌شنبه 24 فروردين 1402 - 09:40

وزیر امور خارجه اردن گفت: ذات و بنیاد رژیم صهیونیستی «شرارت» است و تنها راه رسیدن به صلح، پایان دادن به این اشغالگری است.

العالم - اردن

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، «ایمن صفدی» وزیر امور خارجه اردن خاطرنشان کرد: «نیازی نیست من موضع اردن را در باره قدس توضیح بدهم زیرا همه ما در مورد هر آنچه به فلسطین، قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن مربوط است، در یک موضع هستیم.»

وی که در جلسه نظارتی پارلمان اردن سخن می‌گفت، تاکید کرد که اردن در کنار برادران فلسطینی بوده و خواهد بود و تمام تلاش خود را برای حمایت از آن‌ها به کار می‌گیرد و برای توقف اقدامات رژیم صهیونیستی که مردم فلسطینی را از حق آزادی، دولت و حاکمیت ملی و انجام آزادانه مناسک مذهبی مطابق با تمام قوانین بین المللی محروم کرده، گام برمی‌دارد.

صفدی گفت: دستگاه دیپلماسی اردن از خطرات اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نه تنها در مورد مسجد الاقصی و قدس شریف بلکه در مورد تمام سرزمین‌های فلسطین از جمله شهرک‌سازی، تخریب خانه‌های فلسطینیان، آواره شدن فلسطینی‌ها، از بین بردن امید برای دستیابی به صلحی عادلانه و همه جانبه آگاه است.

وی با اشاره به قدس بعنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای سال ۱۹۶۷، تاکید کرد: ما قاطعانه معتقدیم که اگر فلسطینی‌ها به حقوق کامل خود دست نیابند، منطقه هرگز از صلح برخوردار نخواهد شد.

صفدی با اشاره تلاش اردن برای بکارگیری همه توان خود در زمینه حمایت از برادران فلسطینی، تصریح کرد، در ماه مبارک رمضان و قبل از آن تلاش‌های گسترده و فشرده‌ای را انجام دادیم و این تلاش‌ها برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

در ابتدای نشست جلسه نظارتی پارلمان اردن، «فایز بصبوص» رئیس کمیته فلسطین در مجلس اردن و «خلدون حینا» رئیس کمیته روابط خارجی آن، اقدامات مقامات رژیم اشغالگر قدس را جنایتکارانه و تروریستی عنوان و خاطرنشاکردند رفتار مقامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مغایر با تمام قوانین و میثاق‌های بین المللی، حقوق بشر و قوانین الهی است.

این دو نماینده مجلس اردن بر لزوم اتخاذ تدابیر قاطع برای مقابله با اقدامات انجام شده توسط صهیونیست‌های افراطی و وزرای کابینه راست افراطی رژیم اسرائیل که امنیت منطقه را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها