کنکاش در ابعاد فاجعه جدید انسانی در صنعا در گفتگو با العالم

کنکاش در ابعاد فاجعه جدید انسانی در صنعا در گفتگو با العالم
پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 22:05

ازدحام جمعیت در مقابل محل توزیع کمک های یک بازرگان یمنی در صنعا، به کشته و زخمی شدن دهها نفر منجر شد که زیر دست و پا مانده بودند.

العالم ـ یمن

به گزارش العالم، سخنگوی وزارت کشور یمن گفت:‌ این حادثه در پی توزیع تصادفی مبالغی از سوی برخی کسبه بدون هماهنگی با وزارت کشور بوده است.

معاون رئیس بیمارستان «الثوره» نیز خبر داد که حداقل ۱۵۱ قربانی این حادثه به این مرکز درمانی منتقل شدند که ۷۸ نفر از آنها فوت شدند.

مدیر دفتر سلامت شهرداری صنعا هم اعلام کرد که در این ازدحام جمعیت ۷۸ نفر کشته و ده ها نفر مجروح شدند.

"محمد زبیدی" فعال رسانه ای یمن در گفتگو با برنامه "المشهد الیمنی" شبکه خبری العالم درباره علل این حادثه مرگبار در یمن گفت: ائتلاف متجاوز که سیاست ایجاد فقر در یمن را در پیش گرفته است، عامل اصلی وقوع این حادثه بوده است. ائتلاف سعودی آمریکایی در جنگ علیه یمن کشتزارها را نیز هدف گرفت. این ائتلاف تمام آنچه که مرتبط با امنیت غذایی مردم یمن می شود را هدف گرفته است.

وی افزود: فساد و غارت منابع و ثروتهای این کشور توسط ائتلاف سعودی و مزدورانش یکی دیگر از عوامل وقوع این حادثه بوده است. گزارش هایی در دست است که حاکی از سرمایه گذاری های کلان این مزدوران در ترکیه و مصر است.

یمنمحمد علی حوثی عضو شورای سیاسی عالی یمن گفت: حادثه اخیر حادثه ای دردناک و فاجعه ای جدید است که مسبب اصلی آن ائتلاف متجاوز و بی برنامگی در توزیع کمکها بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جنگ علیه یمن ملت این کشور را دچار بدترین بحران انسانی در جهان کرده است، تاکید کرد: شرابط تلخ و ناگوار ملت یمن بر اثر محاصره و جنگ و عدم پرداخت حقوق و بحران ارزی کشور ناشی از تجاوزگری های کشورهای عضو ائتلاف سعودی است.

پربیننده ترین خبرها