ده ها کشته و زخمی بر اثر ازدحام جمعیت در صنعاء+ ویدیو

ده ها کشته و زخمی بر اثر ازدحام جمعیت در صنعاء+ ویدیو
پنج‌شنبه 31 فروردين 1402 - 07:53

منابع رسانه ای یمن بامداد امروز (پنجشنبه) گزارش دادند که بر اثر ازدحام جمعیت در شهر صنعاء،‌ پایتخت این کشور در مقابل محل توزیع کمک‌های یک تاجر، ۷۸ نفر بر اثر خفگی کشته و شماری زخمی شدند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش المسیره، در پی وقوع ازدحام جمعیت در مقابل محل توزیع کمک های یک بازرگانان یمنی در صنعا، این حادثه به کشته و زخمی شده دها نفر منجر شد که زیر دست و پا مانده بودند، به دنبال این واقعه آمبولانس انتقال کشته ها و مجروحان را از محل ازدحام به بیمارستان‌های اطراف آغاز کردند.

یمنسخنگوی وزارت کشور یمن گفت:‌«این حادثه در پی توزیع تصادفی مبالغی از سوی برخی کسبه بدون هماهنگی با وزارت کشور بوده است. دادستانی نظارت بر سوابق استنباط اولیه و انجام تحقیقات برای دستیابی به تمامی شرایط حادثه را آغاز کرده است. نتایج نهایی به محض تکمیل اعلام خواهد شد».

معاون رئیس بیمارستان «الثوره» نیز خبر داد که حداقل ۱۵۱ قربانی این حادثه را به این مرکز درمانی منتقل کرده‌اند که ۷۸ نفر از آنها فوت کرده بودند.

مدیر دفتر سلامت شهرداری صنعا هم اعلام کرد که در این ازدحام جمعیت ۷۸ نفر کشته و ده ها نفر مجروح شدند.

در همین حال مطهر المرونی، مدیر دفتر بهداشت در صنعا سحرگاه امروز (پنجشنبه) به المسیره نت، گفت که قربانیان این ازدحام جمعیتی بالغ بر ۷۸ شهروند و ده ها مجروح می باشند.

یمنبه گفته المارونی، از میان مجروحان، وضعیت 13 نفر وخیم است که تحت درمان قرار دارند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان گفت: «دستور تشکیل کمیته‌ای از وزارتخانه‌های کشور، امنیت، اطلاعات، قوه قضائیه و دادستانی را برای بررسی این حادثه صادر کردم. ما بر اهمیت انجام اقدامات لازم برای کشف دلایل اتفاق افتاده و رفع سریع مشکلات آن تاکید می‌کنیم».

پربیننده ترین خبرها